proRMS ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE, KTÓRE ZASKOCZĄ NIEJEDNEGO HOTELARZA

Start-up technologiczny z Wrocławia – Qualpro – zaznacza swoją obecność na rynku hotelarskim, wdrażając w kolejnych hotelach swój sztandarowy system optymalizujący przychody – proRMS. Polski RMS skupiający globalne praktyki dla lokalnych strategii. Czy warto zapamiętać tę markę?

Qualpro skupia się na obszarach związanych z optymalizacją przychodów, kosztów i organizacji pracy, tworząc dostosowane do branży narzędzia informatyczne. Na jej czele stoi dwóch braci*, którzy połączyli swoje dwie największe pasje – do hotelarstwa i nowoczesnych technologii.

Pasja to jednak nie wszystko. Za firmą stoi potencjał kilkudziesięciu informatyków, analityków danych oraz ekspertów z obszaru hotelarstwa. Zaawansowane algorytmy do prognoz i korelacji czynników są opracowywane przez zespół naukowców z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod kierownictwem prof. dr. hab. Marka Kośnego.

Efektem pracy zespołu jest proRMS – system wspierający codzienną pracę revenue managerów oraz osób odpowiedzialnych za politykę cenową hotelu.

Kilka słów o systemach RMS** – czy warto po nie sięgać?

Hotelarstwo to ludzie, ale biznes hotelarski to kombinacja doświadczenia, intuicji i podejmowania decyzji. Umiejętność podejmowania tych trafnych jest sztuką, a dobre wybory często wiążą się z odpowiednim zrozumieniem dostępnych danych.

Jednym z kluczowych obszarów w działalności hotelu jest opracowanie optymalnej strategii sprzedaży. Wiele osób z branży twierdzi, że „czuje swój biznes”. Doświadczenie i intuicja są i będą bezcenne, jednak ten, kto porusza obszar powyższych zagadnień, rozpoczyna proces optymalizacji i zdaje sobie sprawę, że odpowiedzi są zawarte pośród wielu czynników. Od zachowań gości czy konkurencji – po pogodę lub reputację. Wiedza to siła budująca przewagi. W praktyce opracowanie kompletnych danych wymaga ogromnego nakładu pracy.

Pamiętaj: najdroższy pokój to niesprzedany pokój!

Tu z pomocą przychodzą specjalistyczne systemy RMS, zwiększające efektywność jakości pracy poprzez automatyzację codziennych działań. Zaawansowane algorytmy dokonują wielu analiz, łącząc fakty z różnych źródeł. Dobry RMS opiera się na automatycznej prognozie. Jej wysoka trafność pozwala dokonać dynamicznych wycen grupowych, a rekomendacje cen publikowanych czy dostępności kategorii pokoi innych segmentów gwarantują zwiększenie zysków. Wdrożenie systemu RMS nie jest dodatkowym kosztem, ale sporą oszczędnością.

Tylko 20% hoteli na świecie korzysta z systemów typu RMS. Wiele z nich dawno przekonało się, że nie opłaca się ignorować zastosowania podobnych rozwiązań. Potrzeba optymalizacji rośnie, a wobec negatywnych skutków pandemii może stać się znaczącym czynnikiem uzdrowienia ich finansów.

Dlaczego wybrać proRMS spośród wielu dostępnych na rynku?

Jeszcze kilkanaście lat temu musieliśmy pracować na narzędziach, które tworzyliśmy sami na kolanie – wspomina Michał Forysiak, CEO w Qualpro. – Excel jest świetny, ale to narzędzie dla wszystkich, a nie tylko dla hotelarzy, dlatego ma też swoje ograniczenia i wady. Dziś konkurencja na rynku systemów RMS jest coraz większa i bardzo mnie to cieszy. Niestety często pojawiają się też bariery ograniczające popularyzację tych rozwiązań. Osobiście pracowałem na kilku RMS, jednak żaden z dostępnych systemów nie oferuje holistycznego podejścia do tematu przychodów w hotelu. Tak zrodził się proRMS.

Znamy ten rynek od kuchni i w dużej mierze bazujemy na feedbacku hotelarzy – wiemy, jak potrzebne są systemy, które obsługują i konsolidują dziesiątki źródeł informacji, od ręki kreują dynamiczne raporty, aby dostęp do wiedzy był szybki i łatwy. Dobra prognoza to właściwe rekomendacje dla wycen grupowych lub realizowanie optymalnej polityki cenowej.

Tworzyliśmy to narzędzie, bazując na feedbacku hotelarzy i dla hotelarzy. Opinie i uwagi, które otrzymaliśmy, są dla nas bardzo cenne. Dziękujemy za nie! Większość uwzględniamy w kolejnych wersjach systemu.”

* Poznajmy się!

Michał Forysiak, dyrektor generalny w Qualpro, hotelarz

Nie może żyć bez analizy danych. Od 20 lat związany jest z branżą hotelarską, zdobywał doświadczenie, pełniąc funkcje managerskie w największych światowych sieciach. Przez lata spełniał się jako revenue manager, tworzył własne algorytmy i zestawienia, które wykorzystywane są w różnej wielkości hotelach w Polsce. Dziś tę wiedzę wykorzystuje w budowaniu narzędzi wspierających obszar revenue managementu. W 2016 r. zdobył zaszczytny tytuł Revenue Managera Roku. W branży hotelarskiej znany jako MiFo – master of excel.

Bartosz Forysiak, dyrektor do spraw technologii w Qualpro, programista

Od dzieciństwa fascynowała go technologia. W szkole bardziej interesowało go wprowadzanie kodu do Commodore64 niż samo granie. Od zawsze związany jest z programowaniem i informatyką, przez wiele lat zdobywał doświadczenie w zagranicznych koncernach informatycznych, a od 15 lat, jako właściciel kilku firm informatycznych, dostarcza rozwiązania w obszarze IT dla największych światowych firm w Europie i USA



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *