Dorota Malinowska, Jacek Kozioł
Pro Value
Wrocławski rynek hotelowy w porównaniu z innymi dużymi ośrodkami miejskimi w Polsce okazał się najbardziej odporny na zawirowania, a wręcz tsunami spowodowane przez COVID-19. Tak przynajmniej wskazują dane zbiorcze dla miast publikowane przez STR. Sytuacja poszczególnych obiektów jest oczywiście różna – od skrajnie dramatycznych do relatywnie dobrych, biorąc oczywiście pod uwagę arcytrudne warunki, w jakich przyszło działać hotelarzom.
I oczywiście zasadne jest pytanie, jak wskaźniki obłożenia i średniej ceny kształtowałyby się, gdyby nie rozbudowa fabryki LG Chem (największa w Europie fabryka baterii do aut elektrycznych) i oddelegowani od niej pracownicy z Korei. Wrocław postrzegamy jako korzystnie zrównoważone miasto – obok bardzo silnej bazy ekonomicznej miasto stwarza dogodne warunki do życia i ma bogatą ofertę dla turystów przyjeżdżających w celach zwiedzania i wypoczynku. Dobrze czują się tutaj zarówno Polacy, jak i goście z zagranicy. Pełnienie przez Wrocław funkcji Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r., wcześniej miasta gospodarza Euro 2012, liczne wydarzenia sportowe i kulturalne systematycznie i skutecznie poprawiały rozpoznawalność i atrakcyjność miasta w oczach rodaków i gości z zagranicy.
Miasto biznesu, biur i usług biznesowych, miasto studentów
Wrocław i okolice upodobali sobie zwłaszcza przedstawiciele następujących sektorów: motoryzacyjnego, elektronicznego/AGD, inżynierii chemicznej, chemii i farmaceutyki, spożywczego oraz BPO i IT. Są tutaj przedstawiciele największych światowych koncernów, a różnorodność branż jest szczególnie ważna w przypadku takich sytuacji, z jaką mierzymy się obecnie. Wrocław to trzeci największy rynek biurowy w Polsce (po Warszawie i Krakowie). Obecna podaż przekracza 1,1 mln m kw., w trakcie budowy jest około 130 tys. m kw. Miasto jest jednym z największych w Polsce centrów nowoczesnych usług biznesowych (razem z Warszawą i Krakowem) i nieustannie cieszy się zainteresowaniem wśród inwestorów – funkcjonuje tutaj blisko 200 takich podmiotów, które zatrudniają ponad 50 tys. pracowników. Lista firm, które zdecydowały się tutaj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz