W stronę konferencji hybrydowych

Autor: W stronę konferencji hybrydowych
Duże konferencje nie wrócą do hoteli jesienią – to już jest pewne. Hotelarze mają nadzieję, że powoli zaczną wracać od wiosny, a ruch na dobre zacznie się odbudowywać od przyszłej jesieni. Co nie znaczy, że sale konferencyjne oraz ich wyposażenie muszą stać puste i się kurzyć, nie zarabiając na siebie. Trzeba tylko wykazać się kreatywnością w nowych warunkach, bo klienci będą poszukiwać nowych rozwiązań, np. spotkań hybrydowych z udziałem prelegentów w hotelu i „zdalnych” uczestników. I przykładać szczególnie dużo uwagi do bezpieczeństwa higienicznego, jeśli chodzi o samo wyposażenie sal. Jaki wpływ na wyniki hoteli ma klient z sektora MICE? Tłumaczyła to Marta Hancock, deputy chief topline officer Eastern Europe Accor, w styczniowym wydaniu „Hotelarza” na przykładzie Warszawy, ale można to odnieść do większości rynków miejskich i do dużych hoteli w regionach turystycznych poza sezonem. „O ich sukcesie w dużej mierze decyduje biznes MICE-owy, gdyż tworzy on w wielu hotelach bazę do budowania wyniku w pozostałych segmentach. Zadowalający udział biznesu MICE pozwala hotelarzom spać spokojnie. Generuje on, w zależności od specyfiki hotelu, średnio od 30 do 50 proc. całych przychodów [a np. w Katowicach czy Łodzi jest jeszcze większy – red.]. Dlatego obecność dużych wydarzeń, eventów w mieście wpływa na potencjalnie stabilną sytuację lokalnego rynku hotelarskiego w pozostałych segmentach”. Teraz ich nie ma i przez najbliższy czas nie będzie. Co w tej sytuacji? Rozwiązania strumieniowe Wydarzenia w hotelach odbywały się i będą się odbywać cały czas, również w najbliższych miesiącach. Ale ich organizatorzy będą mieli inne oczekiwania niż tylko duża przestrzeń. Będą szukali kreatywnych rozwiązań technologicznych do przeprowadzenia imprezy w bezpieczny sposób. Już coraz częściej pytają o możliwość organizacji spotkań hybrydowych, łączących bezpośrednią obecność prelegentów w hotelu i strumieniowe przesyłanie treści do uczestników, biorących udział zdalnie. Dlatego hotele muszą sprawdzić i ewentualnie polepszyć przepustowość swoich łączy internetowych, bo od tego często może zależeć, czy znajdą klienta na organizację wydarzenia. Trend ten jest coraz bardziej widoczny, ponieważ i hotelarze, i dostawcy technologii mają coraz więcej pomysłów w tej kwestii, a wszystko to w nadziei na znalezienie sposobu, aby przyciągnąć biznes grupowy w czasie pandemii i po pandemii, gdy największe [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *