Accor połączy się z IHG?

Accor bada możliwość połączenia z siecią InterContinental Hotels – poinformował francuski dziennik „Le Figaro”. W czerwcu powołana została w Accorze specjalna grupa zadaniowa, która ma rozważyć taką możliwość. Nowa sieć stałaby się największą na świecie.

Połączona grupa hotelowa miałaby ponad 11 tys. hoteli z 1,6 mln pokoi. Obecnie największy Marriott ma 7,3 tys. hoteli z 1,4 mln pokoi. Według gazety, rada dyrektorów Accoru opowiada się za przeprowadzeniem takiej fuzji, ale prezes sieci Sébastien Bazin jest bardziej ostrożny w dążeniu do jej realizacji. Informacja o tych planach pojawiła się w tygodniu, kiedy to agencja ratingowa S&P Global obniżyła ocenę Accoru do poziomu śmieciowego (junk status). Fuzja obu grup byłaby o tyle sensowna, że portfolio obu sieci uzupełniają się pod względem geograficznym. Accor jest mocny na europejskim rynku, na którym się koncentruje, podczas gdy sieć IHG, do której należą m.in. takie marki jak Intercontinental, Holiday Inn i Indigo, większość obiektów posiada w USA i dynamicznie rozwija się w Chinach. Jedną z korzyści wynikających z fuzji byłoby wzmocnienie połączonego portfela marek ekonomicznych (m.in. ibis i Holiday Inn Express), a segment ten odbudowuje się najszybciej w obecnym kryzysie. Połączona firma posiadałaby ponad 50 marek hotelowych, z których wiele będzie się pokrywać. •


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *