Obłożenie wszystkich hoteli sieci Hilton w II kwartale wynosiło 22,3 proc., a w Europie jedynie 7 proc. Średnia cena spadła o 33 proc. do 97,2 dol., a RevPAR o 81 proc. do 21,7 dol. Przychody z umów franczyzowych i zarządzania spadły o 77 proc. Strata netto za ten kwartał osiągnęła 432 mln dol.
W Europie obłożenie hoteli sieci Hilton do 7 proc. (najsłabsze ze wszystkich regionów) spadło z ponad 72 proc. w tym samym okresie ub.r. (gdy było ono najlepsze ze wszystkich regionów). Obecnie najwyższe obłożenie notowane było na Dalekim Wschodzie – blisko 29 proc. i w USA – prawie 24,5 proc.
Również spadek średniej ceny ADR najwyższy był w Europie – o 40 proc. do 84,2 dol. To wszystko spowodowało, że RevPAR w II kwartale w europejskich hotelach sieci wyniósł 6 dol. (blisko 95 proc. mniej niż rok wcześniej).
Marki wyżej pozycjonowane zostały mocniej dotknięte spadkami RevPAR. Np. w Waldorf Astoria był on niższy o ponad 93 proc. i wyniósł 18,4 dol. przy niespełna 7-procentowym obłożeniu (i 280 dol. średniej cenie, która i tak była ponad dwukrotnie wyższa niż w kolejnej marce Conrad), podczas gdy w aparthotelowych Home2 Suites i Homewood Suites przychód z dostępnego pokoju spadł o 60-65 proc. przy ok. 40-procentowym obłożeniu (i 90-100 dol. ADR). W efekcie nowej sytuacji RevPAR w bardziej ekonomicznych markach jak Hampton by Hilton czy Tru by Hilton (gdzie wyniósł 24-25 dol., przy najniższych w sieci cenach 80-90 dol.) był wyższy niż w hotelach z segmentu upscale jak Hillton, Doubletree by Hilton czy Curio Collection (14-16 dol.RevPAR przy ok. 110 dol. ADR poza DoubleTree, gdzie był na poziomie 90 dol. czyli Hamptona).
Dodaj komentarz