Wyniki Accoru w II kw. – RevPAR spadł o 88%, obłożenie do ok. 15%   WYNIKI RYNKOWE

W drugim kwartale RevPAR w hotelach Accoru na całym świecie spadł o 88 proc., a w Europie o blisko 91 proc. Globalne obłożenie spadło do 14,7 proc. Strata EBIDTA w pierwszym półroczu wyniosła 227 mln euro, ale firma ma 4 mld euro płynności, w tym 2,4 mld euro w gotówce. Accor jest w trakcie sprzedaży swojej siedziby w Paryżu za około 290 mln euro.

Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor powiedział, że pandemia COVID-19 dla jego firmy to jak podniesienie 5 tys. kamieni, odnosząc się liczby swoich hoteli. – To nie będzie łatwe – przyznał podczas konferencji w związku z ogłoszeniem raportu giełdowego za I półrocze, zrelacjonowanej przez serwis hotelnewsnow.com. – Żyjemy w świecie, w którym nie ma miejsca nawet na margines błędu.

Generalnie Accor skupi się na przystosowaniu do zmian w zachowaniach gości oraz stałym testowaniu modelu biznesowego (stress-testing). Jak deklaruje prezes, Accor stanie się jeszcze silniejszy, dzięki lepszym markom i większej koncentracji na zmniejszaniu kosztów pozyskiwania gości, badaniu krajowych i regionalnych modeli rezerwacji oraz współpracy z lokalnymi i regionalnymi radami ds. turystyki.

RevPAR  w pierwszej połowie 2020 roku spadł o 59,3 proc., a w drugim kwartale o 88,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Hotele Accoru na dalekim Wschodzie, które jako pierwsze odczuły skutki COVID-19, są również jednymi z pierwszych, które poprawiły swoją sytuację, odnotowując w II kwartale spadek wskaźnika RevPAR o 77,4 proc., podczas gdy w Europie o 90,6 proc. Obłożenie wyniosło 31 proc. w całym I półroczu i 14,7 proc. w samym II kwartale.

Przychody w pierwszych sześciu miesiącach roku spadły o 52,4 proc. do 917 mln euro w porównaniu z 2019 r., podczas gdy EBIDTA wyniosła -227 mln euro. Firma ma 4 mld euro płynności, w tym 2,4 mld euro w gotówce. Accor jest w trakcie sprzedaży swojej siedziby w Paryżu za około 290 mln euro

W pierwszym tygodniu sierpnia obłożenie hoteli Accoru w Chinach wynosiło 60 proc., we Francji 56, w Niemczech 39, w Wielkiej Brytanii 35 proc., a w Ameryce Północnej i Środkowej 35 proc. i wskaźniki te rosną z każdym tygodniem poinformował Bazin, dodając, że 60proc. rezerwacji dokonywanych jest z mniej niż pięciodniowym wyprzedzeniem. To jeden z powodów, dla których tak trudno jest przewidzieć przyszłość.

W tym kontekście prezes Accoru mówił o VeryChic, wyszukiwarce rezerwacji last minute, którą Accor kupił w kwietniu 2017 roku, i o tym, że Airbnb jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ goście szukają opcji zakwaterowania, które uważają za bezpieczniejsze i mają mniej kontaktów z innymi.

Pozytywną przesłanka na przyszłość ma być to, że Francja i Niemcy wkrótce nie będą miały żadnych ograniczeń co do wielkości grup, choć z drugiej strony w Europie połowa wszystkich wydarzeń targowych została przełożona. - Biznes jest segmentem, w którym mamy najwięcej niewiadomych, a to będzie trwało przynajmniej do lata 2021 r. - powiedział Sébastien Bazin. Spodziewa się, że do lata 2021 r. segment grup biznesowych spadnie o 25 do 30 proc., a w kolejnym roku o 10 do 15 proc.

Prezes Accoru podkreślił, że COVID-19 to jedynie akcelerator, który w czasie kryzysu dał sieci jeszcze większe poczucie odpowiedzialności i większe zaangażowanie w ochronę środowiska, integrację i solidarność. Zapowiedział też, że Accor przystępuje do projektu Hotel Office, który pozwala na rezerwację pokoi hotelowych do pracy domowej i jest dostępna w 250 hotelach w Wielkiej Brytanii i około 70 w Europie Północnej, z planami szybkiego rozwoju.

Pełna giełdowa prezentacja wyników Accoru za I półrocze pod poniższym adresem:

file:///C:/Users/RSZUBS~1/AppData/Local/Temp/ACCOR-H1-20-results-presentation_VF.pdf




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *