W czerwcowym wydaniu „Hotelarza” – który na rynku już w przyszłym tygodniu – ogłosimy laureatów trzeciej edycji konkursu na Hotelarskie Inwestycje Roku. Prezentujemy nominacje w kategorii Pracownia Projektowania Wnętrz, wśród których kapituła składająca się z liderów polskiego hotelarstwa oraz najlepszych architektów wybierała zwycięzcę.
IDEOGRAF
za
LAKE HILLL RESORT, SOSNÓWKA
Głównym założeniem koncepcji było stworzenie luksusowej przestrzeni, która w żaden sposób nie kolidowałaby z otaczającą przyrodą. Wnętrza miały więc być jednocześnie bardzo komfortowe i w pewien sposób „przezroczyste”, aby nie zakłócać gościom kontaktu z dziką przyrodą Karkonoszy. Dominującym akcentem hotelowego lobby są olbrzymie przeszklenia, otwierające Lake Hill na otaczającą naturę. Dlatego wnętrza zaprojektowano z wykorzystaniem naturalnych materiałów – futer, szczotkowanego drewna i miedzi, ręcznie szytych skórzanych foteli, betonu architektonicznego i kamienia. Hotel dysponujący zapierającymi dech widokami powinien mieć jak najprostsze wnętrza, które nie będą odciągać uwagi od otoczenia. Kierując się tą naczelną zasadą, stworzono przestrzenie minimalistyczne, niemal ascetyczne, ale jednocześnie ciepłe i zapewniające gościom wysokie poczucie komfortu. Posadzki surowe jak skały komponują się z górskim krajobrazem, a ciepłe, drewniane meble nawiązują do malowniczych lasów otaczających obiekt.
GRANO, GDAŃSK
Wyróżnikiem hotelu Grano jest unikatowy design wnętrz, którego motywami przewodnimi są kwiaty i wino
ILIARD ARCHITECTURE & INTERIOR DESIGN
za
RADISSON COLLECTION, WARSZAWA
Odnowienie wnętrz hotelu tak, aby móc „up-gradować” Radisson Blu na Grzybowskiej pod markę Radisson Collection – portfolia najlepszych hoteli sieci Radisson. W rozległym lobby dominują jasne kolory posadzek i ścian, przełamane czernią stali, ciepłem drewna oraz niebieską tapicerką poszczególnych mebli. Ważną rolę w wystroju odgrywają szlachetne materiały – wzory naturalnego kamienia na ścianach i blatach, eleganckie mosiężne detale, czy dekoracyjne tafle szkieł i barwionych luster. W pokojach i łazienkach dominuje połączenie czerni i bieli, jasne marmury z delikatnym wzorem, struktury drewna i odcienie szarości.
GWIAZDA MORZA, WŁADYSŁAWOWO
Stylistyka wnętrz w nieformalnym klimacie z naturalnymi polskimi gatunkami szczotkowanego, piaskowanego drewna, kamienia, betonu, lnu, kamionki i miedzi. We wnętrzach skandynawski nurt w połączeniu z polskimi materiałami i dodatkami pochodzącymi od polskich projektantów mebli. Otaczająca hotel przyroda i nawiązania do niej przenikają wnętrza, stanowiąc razem spójną całość i przenosząc gości w nieformalny charakter z nadmorskiej okolicy do środka obiektu.
IBIS STYLES SANTORINI, KRAKÓW
Hotel znajduje się niedaleko nowohuckiej alei Róż. Stąd pomysł o wybraniu na temat wiodący motywów kwiatowych oraz inspiracji nawiązujących do „Tajemniczego ogrodu”. We wnętrzach można znaleźć oryginalne detale, które powstały z połączenia elementów o charakterze roślinnym oraz nowoczesnych, geometrycznych kształtów.
TREMEND
za
IBIS STYLES LUBLIN STARE MIASTO
Motywem przewodnim projektu były miejskie legendy związane z Lublinem, jego tradycją i historią. Przestrzeń została podzielona na strefy, a każda z nich przedstawia inną opowieść, dzięki czemu pobyt w hotelu ma stworzyć doświadczenie niezapomnianej podróży w czasie. Goście, przemieszczając się po hotelu, odkrywają więc mniej lub bardziej znane sekrety miasta. Można tu dostrzec liny, którym Lublin zawdzięcza swą nazwę. Pojawiają się także elementy nawiązujące do historii o tajemniczym skarbie czy córce złotnika. W hotelowym lobby goście mogą dostrzec korony drzew, złowione w sieć rybacką oświetlenie czy wykładzinę inspirowaną planem miasta z 1875 r. Przechodząc przez lobby goście mogą zapoznać się z legendą o proroczym śnie Leszka Czarnego. Dalej, przy ceglanym murze znaleźć można pudełka inspirowane kamienicą złotnika, a obok schodów – kącik dla dzieci, gdzie swoje miejsce ma legenda o herbie. W trakcie pobytu goście mogą poznać także opowieści o linie, tajemniczym skarbie i Czarciej Łapie.
IBIS STYLES BOLESŁAWIEC
Motywem przewodnim projektu są nawiązania do historii regionu i procesu powstawania tutejszej ceramiki. Goście już po przekroczeniu progu mogą zapoznać się z pierwszym etapem formowania kształtu i rzeźby naczyń - funkcję stanowisk recepcyjnych pełnią dwie filiżanki. Ich kolory odzwierciedlają barwniki używane do nakładania wzorów na naczyniach. Mało kto wie, że słynny kolor kobaltowy przed wypaleniem ma barwę wrzosową – tak jak kolor na jednym ze standów recepcyjnych. Do kolejnych stref hotelu gości poprowadzi grafika z motywem rozprzestrzeniającego się barwnika. Poszczególne części designu nawiązują do kolejnych etapów wytwarzania ceramicznych rękodzieł stąd we wnętrzach znalazły się: ceramiczne talerze na ścianach, malunki inspirowane ceramiką i procesem jej wytwarzania czy fotele kształtem przypominające filiżanki.
IBIS STYLES TOMASZÓW LUBELSKI
Motywem przewodnim projektu jest Roztocze i wszechobecna w nim nieskażona przemysłem natura. W nowoczesnych wnętrzach hotelowych pojawia się więc naturalne drewno, roślinność, pnie drzew, kamień i cała gama soczystych odcieni zieleni, błękitów orazszarości przełamanych złotem, miedzią, rudościami i brązami. We wnętrzach przeważają naturalne kolory, m.in. zieleń, błękit i brązy oraz elementy małej architektury przywołujące na myśl las, np. stoliki kawowe wykonane z pni, czy lampy w kształcie szyszek. Do klimatu natury odwołuje się już lobby, które przypomina leśniczówkę, gdzie można usiąść przy kominku na kanapie lub w fotelu. W pokojach na podłodze można dostrzec cienie gałęzi, a na poduszkach wzór inspirowany miodnikiem. Każde piętro ma własną dominującą barwę, nawiązującą do poszczególnych pór roku. Przemierzając korytarze goście spacerują wzdłuż potoku – taki bowiem nadruk znajduje się na wykładzinie. W sali jadalnej wspólnym posiłkom sprzyja ogromny stół wykonany z drewna. Drewniane detale i wykończenie charakteryzują także bar i recepcję
Dodaj komentarz