Do galerii handlowych ludzie już (prawie) wrócili. Czas na hotele

Obiekty handlowe notują sukcesywny wzrost odwiedzalności. W piątym tygodniu po zniesieniu obostrzeń tzw. footfall osiągnął średnią 77 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.



Klienci coraz chętniej wracają do stacjonarnych zakupów. Świadczą o tym kolejne tygodniowe wyniki odwiedzalności, zaprezentowane przez Polską Radę Centrów Handlowych. W okresie od 1 do 7 czerwca średnia odwiedzalność wyniosła 77 proc. w stosunku do analogicznego tygodnia w 2019 roku. Zależnie od dnia footfall kształtował się na poziomie od 72 do 79 proc. ubiegłorocznego.
– Bardzo cieszy nas stały wzrost odwiedzin w miarę kolejnych etapów odmrażania gospodarki, bo jako branża dokładamy wszelkich starań, by zachować najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów, zarówno wśród klientów, jak i pracowników, i cieszymy się, że to zaufanie do nas procentuje– mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.
Po raz kolejny nieco lepsze wskaźniki zanotowały mniejsze i średnie obiekty, średnio o kilka punktów procentowych wyższe w stosunku do wyników obiektów dużych i bardzo dużych. Można zaobserwować wyraźny wzrost odwiedzalności w regionie wschodnim, który zanotował najlepszy dzienny wynik w czterech spośród siedmiu dni badanego okresu. Warto zauważyć liczniejsze odwiedziny w obiektach w minioną sobotę. W stosunku do ostatniej soboty maja br., odwiedzalność w tym dniu wzrosła o 4 punkty i do 72 proc. ubiegłorocznego poziomu.
Najwyższy dzienny footfall zaobserwowano 1 czerwca, w dniu dziecka. Wyniósł on aż 99 proc. w stosunku do analogicznego dnia ub.r., czyli poniedziałku 3 czerwca 2019. W specjalnym porównaniu, uwzględniającym zeszłoroczny dzień dziecka, średnia odwiedzalność nie wypada już tak dobrze - kształtuje się na poziomie 59 proc. – Musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które miały wpływ na taki wynik. Po pierwsze w tym roku dzień dziecka przypadł w poniedziałek, a w roku ubiegłym była to sobota, która naturalnie notuje wyższe wskaźniki odwiedzalności. Po drugie, z uwagi na pandemię koronawirusa, obiekty nie organizowały tradycyjnych eventów dla najmłodszych – komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH. – Jeszcze za wcześnie, by analizować wpływ otwarć kin, sal zabaw i klubów fitness na odwiedzalność po 6 czerwca, nie można jednak pominąć faktu, że miniona niedziela zanotowała najwyższą wartość footfallu w stosunku do ubiegłorocznych analogicznych dni spośród wszystkich pięciu niedziel badanych przez nas po ponownym szerszym otwarciu obiektów handlowych
Dane pochodzą z 86 obiektów handlowych o łącznej powierzchni 3,1 mln m kw. GLA, co stanowi 25 proc. całego rynku centrów handlowych w Polsce.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *