Ozonowanie – skuteczne czy nie?

Autor: Katarzyna Dąbrowska
W całym hotelarskim świecie wciąż trwają prace nad opracowaniem jasnych wytycznych dotyczących postępowania w czasie pandemii COVID-19. Przemysł hotelowy na całym świecie stara się zapewnić, że wprowadził dodatkowe środki w celu ochrony przed transmisją koronawirusa. Poza oczywistymi procedurami coraz częściej pojawia się pytanie o profesjonalną dezynfekcję pokoi. Czy ozonowanie jest właściwą odpowiedzią na skuteczną dezynfekcję wirusa SARS-CoV-2 w hotelach? Wirus jest dla wszystkich zjawiskiem nowym, którego się ciągle uczymy. Co chwila pojawiają się nowe doniesienia i ze strony medycznej (w jaki sposób się zarażamy, jakie są objawy, jaki jest procent nosicieli w społeczeństwie, którzy są bezobjawowi), i ze strony badawczotechnicznej (jaka jest przeżywalność wirusa na różnych powierzchniach, czy wirus egzystuje w powietrzu, jakie są najskuteczniejsze środki i metody walki z COVID-19). Nikt nie potwierdził, że ozonowanie jest skuteczne Jedno jest pewne – obecnie żadna światowa organizacja nie wypowiedziała się jednoznacznie, że ozonowanie jest skuteczną i rekomendowaną metodą walki z SARS-CoV-2. Żadna z organizacji nie podała także precyzyjnego poziomu stężenia ozonu, problemem są bowiem niejasności dotyczące skuteczności działania wirusobójczego ozonu w fazie gazow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *