Kolejna konferencja – w wersji Edycja Specjalna: Covid -19

25 maja odbyła się kolejna edycja największej konferencji hotelarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej Hotel Trends Poland & CEE – tym razem w wersji Edycja Specjalna: Covid-19. Była to jednocześnie pierwsza konferencja, nie tylko w branży hotelarskiej, w czasach (mijającej) pandemii zorganizowana na taką skalę – z pięcioma panelami z fizyczną obecnością panelistów w studiu i sygnałem nadawanym w jakości HD.



Konferencja zgromadziła blisko 400 gości, którzy mogli w niej interaktywnie uczestniczyć na wszystkich rodzajach swoich urządzeń, zadając pytania i dzieląc się swoimi refleksjami o sytuacji w branży, również na przygotowanych czatach eksperckich. Wszyscy uczestnicy mieli dostęp do materiałów z konferencji jeszcze przez kolejny tydzień. To nie był webinar, to nie była konferencja na „timsach”, to nie było spotkanie na skajpie.

Majowa konferencja Hotel Trends Poland & CEE – Wyzwania i przyszłość branży hotelarskiej odbyła się w tradycyjnej, stacjonarnej formule od strony prezentacji treści merytorycznych. Po wystąpieniu Jakuba Klimczaka z firmy STR, podczas którego przedstawił najnowsze wyniki rynku i scenariusze wychodzenia z tych wyników (wyjątkowo tutaj łączyliśmy się z Londynem), odbyło się pięć ekscytujących paneli na scenie w studiu Brill TV. Pierwszy panel liderów, moderowany przez Dorotę Malinowską z Pro Value, z udziałem Gheorgha Cristescu, Ireneusza Węgłowskiego, Andrzeja Wójcika, Władysława Grochowskiego i Markusa Lehnerta (drugi wyjątek – łączący się z Monachium) poświęcony był sytuacji na rynku i planach sieci, które później wyznaczają rzeczywistość całej branży hotelarskiej. Podczas kolejnego panelu dyrektorów generalnych, moderowanego przez Rafała Szubstarskiego, rozmawiano o wyzwaniach związanych z operacyjnym zarządzaniem hotelami z obłożeniem kilku procent albo w ogóle zamkniętymi. Panel operatorski, moderowany przez Dorotę Malinowską, poświęcony był relacjom między sieciami i hotelami w kontekście umów operatorskich, franczyzowych, dzierżawy; panel finansowy, moderowany przez Janusz Mitulskiego – relacjom między bankami a inwestorami hoteli w tych trudnych czasach, a podczas panelu „odpowiedzialnego społecznie”, moderowanego przez Karolinę Błońską-Szubstarską, rozmawiano m.in. o tym, jak zwalniać po ludzku. Nietradycyjny był odbiór, gdyż w tym przypadku kilkusetosobowa publiczność nie zasiadała w hotelu Renaissance Airport Warszawa, gdzie „Hotelarz” organizuje wiosenne konferencje od czterech lat, ale przed swoimi komputerami, smartfonami, tabletami itp. Nie zakłóciło to jednak interakcji między uczestnikami i panelistami, gdyż stworzono wiele kanałów komunikacji, możliwości zadawania pytań, dzielenia się spostrzeżeniami na temat swojej sytuacji i na temat rynku. Obok głównego streamingu paneli w jakości HD, można też było uczestniczyć w czterech czatach eksperckich: technologicznym Samsunga; poświęconym restrukturyzacji firm Tomasza Pieniążka; o zarządzaniu ceną Rafała Burskiego i o inwestycjach hotelarskich Bogdana Czajkowskiego i Marka Kaszewskiego. Uczestnicy mogli też odwiedzać wirtualne stoiska (realnych) patronów wydarzenia, m.in. Polskiego Holdingu Hotelowego i Samsunga – Patronów Strategicznych; Marriotta – Patrona Platynowego, czy Orbisu, Hiltona, Profitroomu, Nestle i Medisetu – Patronów Złotych. Patronem Merytorycznym konferencji była firma Pro Value. Relacja z konferencji na stronach 26-29.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *