Biznes odpowiedzialny społecznie w czasach pandemii   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Pandemia to czas trudnych decyzji: redukcje personelu czy renegocjacja warunków z dostawcami. Jak kształtować kluczowe relacje w okresie pandemii oraz po jej zakończeniu? Na to pytanie próbują znaleźć odpowiedź uczestnicy dyskusji prowadzonej przez Karolinę Błońską-Szubstarską.

W dyskusji udział biorą:

  • Marta Komorowska, HR Business Partner Satoria Group
  • Paulina Mazurkiewicz-Kurek, dyrektor finansowa Polskiego Holdingu Hotelowego
  • Bartłomiej Szmajdziński, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi Orbis SA, Polska i Kraje Bałtyckie
  • Artur Trukawiński z Artur Trukawiński Hospitality Consulting & Management
  • Katarzyna Zarzycka, dyrektor generalna Hotelu bis Styles Warszawa City.

Temat CSR wydaje się szczególnie ważny wczasach, kiedy jesteśmy w środku epidemii. Wiele firm znalazło w sobie siłę, aby nie tylko nie zwolnić pracowników, ale równie wspierać je. Także konsumenci oczekują tego od otaczających je biznesów - 83 % Polaków uważa, że zaangażowanie marek jest potrzebne - zauważa Karolina Błońska-Szubstarska prowadząca panel.

- W przypadku hoteli budżety nie grają już tak naprawdę pierwszych skrzypiec. Nasza spółka skupia się na prowadzeniu biznesu odpowiedzialnego społecznie - zauważa Paulina Mazurkiewicz. - Staraliśmy się zadbać przede wszystkim o naszych pracowników, ale też o gości, ale i o nasze otoczenie. W pierwszej kolejności było to wsparcie infolinii NFZ, a następnie wsparcie stacji epidemiologicznej. Braliśmy udział w akcji Lot do domu czy Hotel dla medyków. Dla nas ważne jest nie tylko tu i teraz, ale także jaka będzie przyszłość.
- Z doświadczenia wiem, że warto skoncentrować się na kontaktach z pracownikami, z którymi firma się rozstała, zwłaszcza z powodu koronawirusa - podkreśla Artur Trukawiński. - Takie działania prowadzi moja firma. Wspomagamy ich w pisaniu CV czy nawet zmianie branży. Musimy pracownikom pokazać też, że social media mogą otworzyć przed nimi także nowe możliwości.
- Watro po prostu być człowiekiem - podkreśla Bartłomiej Szmajdziński. - Obecne czasy są doskonałym momentem, który weryfikuje kto faktycznie zaangażowany jest w CSR i employer branding, a kto ma to je tylko "na papierze". W przyszłości ludzie to docenią. Pamiętajmy o tym!
- My zrobiliśmy wszystko, aby utrzymać miejsca pracy, bo zaprzepaszczanie tego byłoby ogromnym błędem - zauważa Marta Komorowska. - Henry Ford powiedział, że zabierzcie mi cały majątek, a zostawcie mi tylko moich ludzi, bo z nimi wszystko odbuduję. Nasi pracownicy byli o wszystkim informowani co się dzieje i na co mogą liczyć. Ważne żeby to było widoczne.
- Bardzo dużym wyzwaniem jest znalezienie takich kanałów komunikacji z pracownikami pozostającymi w domu, aby była ona w tych czasach zachowana - zwraca uwagę Bartłomiej Szmajdziński. - Trzeba to dobrze przemyśleć. Nie wystarczy zrobić telekonferencję. Ludzie szukają pozytywnych sygnałów, ale też negatywnych. Jeśli słyszą, że jakiś hotel zwalnia pracowników, zastanawiają się dlaczego ich hotel tego nie robi.
- Mówimy nie tylko o dużych firmach, które mają poduszkę finansową, którą mogą wykorzystać w tym czasie, ale też i o małych, które też mogą pomagać swoim pracownikom - zaznacza Paulina Mazurkiewicz-Kurek. - CSR to coś co buduje naszą markę, jako dobrego pracodawcę.
- Najważniejsza jest jasna, precyzyjna i prosta komunikacja - zauważa Katarzyna Zarzycka.
- Teraz, kiedy otwierają się hotele, trzeba zwrócić uwagę na to, aby pracownicy i goście nie zapominali o zasadach bezpieczeństwa, bo mam wrażenie, że następuje rozluźnienie. W przeciwnym razie jesienią możemy mieć duży problem - podkreśla Szmajdziński. - To jest też ten moment, kiedy można pokazać, że dbamy o naszych gości.
- Ruszają właśnie certyfikaty POT, w których przygotowaniu braliśmy udział i warto z nich korzystać, bo to może gościom hotelowym dawać poczucie bezpieczeństwa - mówi Paulina Mazurkiewicz-Kurek.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *