Rozpoczął się pierwszy panel konferencji "Hotelarza", która odbywa się w tym roku w specjalnych warunkach.
Liderzy rynku rozmawiają o tym, jak koronawirus wpłynął na polskie hotelarstwo, o strategiach przetrwania kryzysu i scenariuszach rozwoju sytuacji.
Czołowi prezesi grup hotelowych i właściciele obiektów dyskutują o realnych scenariuszach przezwyciężenia kryzysu, a także strategiach działania jakie hotele obrały na najbliższe miesiące. Moderatorem panelu Dorota Malinowska, współzałożycielka firmy ProValue, a w dyskusji biorą udział Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego, Wadysław Grochowski, prezes Grupy Arche, Marcus Lehner z Marriott International, Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, wiceprezes Orbis S.A. oraz Andrzej Wójcik, prezes zarządu, Satoria Group.
- Pojawiły się różne ciekawe projekty na te czasy- mówi Władysław Grochowski. - Jest to czas dla nas, bo myślę, że mamy bardzo dużo do zaoferowania i wychodzimy obronną ręką w stosunku do innych państw w przypadku koronawirusa. Mamy więc szansę, aby nasze obiekty zapełnić.
- Bardzo duży nacisk kładziemy na bezpieczeństwo gości i pracowników hotelowych oraz na ochronę firmy, która musi przetrwać te czasy - mówi Ireneusz Węgłowski. - Nie wiemy jak będzie kształtował się popyt, ale pamiętajmy, że wciąż jeszcze nie są uruchomione wszystkie elementy działalności hoteli, aczkolwiek twierdzę, że straty, które ponieśliśmy, nie zostaną odrobione w tym roku.
- Otwarcie hoteli i funkcjonowanie nie daje automatycznie możliwości zarabiania pieniędzy - mówi Andrzej Wójcik. - Poruszamy się w dużej dozie niepewności, więc to są zupełnie nowe wyzwania. Czeka nas trudny, ciężki marsz, bo po tym kryzysie już nic nie będzie takie samo. Jedno jest pewne - musimy być bardzo elastyczni i szybko reagować.
- Zobaczmy czy jesteśmy przygotowani na drugą falę pandemii, czy nasz poziom tolerancji się zmienił i, jeśli otworzymy ponownie hotele, skąd są nasi goście - mówi Marcus Lehnert. - Musimy bardzo dokładnie sprawdzać skąd są nasi goście i bardzo rygorystycznie przestrzegać wszystkich ścisłych standardów czystości, równych szpitalnym. wierzę, że są przed nami duże możliwości, ale musimy oszacować szanse i zachowywać się w sposób bardzo elastyczny. Być może zobaczymy zmianę podejścia konsumentów od globalizacji do lokalizacji produktów i usług, a niektórzy gracze będą musieli zrewidować swoje strategie.
Dodaj komentarz