Restart hotelowego SPA w nowej rzeczywistości

Autor: Anita Bajdalska
Usługi osobiste, w tym zabiegi SPA, są dzisiaj zakazane. Czy słusznie? Po kilku tygodniach, od kiedy patogen zamknął SPA, wiemy o nim znacznie więcej niż na początku. Również to, że dopóki nie pojawi się szczepionka, trzeba nauczyć się z nim żyć. Niezbędne więc jest znalezienie sposobów bezpiecznego wykonywania zabiegów. Można i trzeba to zrobić jak najszybciej, z zachowaniem reżimu higienicznego i nowych standardów pracy. Czas przygotować się na restart departamentów SPA w nowej rzeczywistości. Branża turystyczna od „czarnego” piątku 13 marca stanęła w miejscu i tak jest do dzisiaj. COVID-19 zatrzymał nas i doprowadził do zamknięcia całej branży hotelarskiej. Na początkowym etapie wszyscy byliśmy w ogromnym szoku, ponieważ nikt tak katastroficznego scenariusza się nie spodziewał. Dziś jesteśmy już po decyzji rządu o odmrożeniu hoteli od 4 maja. A co z departamentami SPA & wellness? Prognozowane otwarcie w IV etapie nie jest, nawet szacunkowo, osadzone w czasie. Nie wygląda to najlepiej, także w kontekście ekonomicznym, zarówno dla hotelarzy, jak i dla personelu SPA. Jednak wcześniej czy później branża wróci do życia, dlatego już teraz musi opracowywać nowe standardy i procedury powrotu do pracy, tak aby były to miejsca bezpieczne zarówno dla gości, jak i dla pracowników. Kontrola reżimów i ponowne szkolenia Restart stref SPA & wellness wymagać będzie nowego ładu i przeorganizowania wielu procesów obsługi gościa, na które trzeba się przygotować już dziś. Pewne jest, że rzeczywistość operacyjna pracy w tym departamencie będzie po odmrożeniu całej branży wyglądała inaczej niż do momentu wybuchu pandemii. Kluczowe jest przygotowanie nowych reżimów higienicznych, obligatoryjna kontrola ich wykonywania oraz nadzór nad personelem. Nie obędzie się bez precyzyjnie i konkretnie opracowanych nowych standardów higienicznych dla departamentów SPA oraz listy kontrolnej ich przestrzegania. W tym miejscu nie można nie odnieść się do specyfiki pracy oraz kwalifikacji personelu. Osoby, które kończą studia na kierunku kosmetologia lub policealne szkoły o tym kierunku, są bardzo dobrze przygotowane z zakresu wiedzy o higienie w gabinetach kosmetycznych i SPA. Podczas zajęć szczegółowo przedstawiane są zagrożenia epidemiczne, z jakimi spotykamy się w naszej pracy, ale także jak wyglądają ścieżki zakażenia oraz jak możemy pracować bezpiecznie i nie narażać siebie oraz naszych gości. Ale dzisiaj, kiedy znamy już koronawirusa i stajemy w obliczu ogromnego w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *