Autor: Bartosz Korwin
Brak gości – oprócz utrudnienia płynności finansowej – jest również przyczyną braku przepływu wody w instalacjach w budynku. Takie warunki sprzyjają rozwojowi bakterii, które mogą szybko mnożyć się w stagnującej (pozostającej w bezruchu) wodzie. Chcąc uniknąć sytuacji, gdy po zakończeniu kryzysu i otwarciu hotelu zostanie on ponownie zamknięty z powodu występujących w wodzie bakterii Legionella, warto już teraz podjąć odpowiednie działania
Przez kilka tygodniu wszystkie hotele w Polsce są zamknięte, po otwarciu też większość pokoi będzie stała zapewne pusta. Warto w takiej sytuacji systematycznie płukać instalację. Dlaczego jest to takie istotne?
Płukanie instalacji
Kiedy hotel funkcjonuje normalnie, goście zużywają wodę i dzięki temu nie stoi ona w rurach. Gdy nie ma gości należy sztucznie wywołać jej przepływ. W przeciwnym wypadku mogą zacząć rozwijać się w niej bakterie. W czasie okresowego zamknięcia należy więc regularnie płukać nieużywane prysznice, baterie w umywalkach oraz w zlewach, aby zapobiec pogorszeniu się jakości wody. Dobrym rozwiązaniem jest rozłożenie płukania i stworzenie prostego harmonogramu działania. Nie trzeba płukać wszystkich punktów poboru codziennie. Wystarczy, że przez główne przewody każdego dnie będzie przepływać woda.
Jaka powinna być temperatur [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz