Autor: Paweł Jaeschke
To, co się wydarzyło w ciągu ostatnich tygodni, zmiany, jakie dotknęły gospodarki światowe, kryzys w branżach, które niedawno działały na wysokich obrotach, było często tematem filmów science lub political fiction. Było, bo w tej chwili stało się rzeczywistością. Niedziałające różne gałęzie przemysłu, zamknięte zakłady usługowe, puste hotele i ośrodki wypoczynkowe. Czy ktoś z nas kilka miesięcy temu brał coś takiego pod uwagę, opracowując plany czy też strategie działania na kolejny rok? Raczej nie i moim zdaniem już nie wrócimy do tego, co było, ponieważ doświadczyliśmy i doświadczamy dynamicznych zmian, które wpływają na nasze życie, na ekonomię i wiele innych aspektów życia. Także na rynek hotelarski.
Czytam i śledzę uważnie komunikaty i dyskusje, które dotyczą branży hotelarskiej, ponieważ jest to jeden z sektorów, z którymi współpracujemy jako firma, dostarczając rozwiązania higieniczne i związane z utrzymaniem czystości. Sektor, który w tej chwili nie działa, a jeżeli zacznie działać (mam nadzieję, że jak najszybciej), to będzie jednym z pierwszych, gdzie zajdą największe zmiany związane z podejściem do spraw czystości, higieny, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa w tym zakresie dla gości. Dobrym kierunkiem są ustalenia izb branżowych, przyjmowanie oraz opracowanie rekomendacji dotyczących procedur i zasad utrzymania czystości w hotelach. Tym bardziej że często są to rozwiązania tworzone lub konsultowane przez hotelarzy.
Cztery elementy
We wszystkich obiektach procedury były, są i będą, tylko zostaną zmodyfikowane o rzeczy, które w warunkach zagrożenia epidemicznego, ograniczeń związanych z przemieszczaniem się i podróżami oraz zwykłego strachu ludzi przed zachorowaniem, pozwolą na bezpieczne funkcjonowanie. A to wpłynie na decyzje związane z rezerwacją i pobytem gości. Identyfikuję cztery elementy, które muszą wspólnie zadziałać w obszarze czystości, żeby hotel mógł funkcjonować bezpiecznie, nie narażając personelu ani gości na ryzyko zachorowania. Te cztery elementy to: pracownicy, procedury, goście, kontrola. [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz