Podczas epidemii większość hoteli jest zamknięta. Nie mają przychodów, ale mogą obniżyć koszty, według ekspertów nawet o 40 proc. Ogromne oszczędności daje audyt i odpowiednie ustawienie ogrzewania, klimatyzacji, chłodzenia, wentylacji i nawilżania – jeśli hotel jest pusty, te funkcje mogą być wykonywane w minimalnym zakresie. Sektor hotelowy koncentruje się na znalezieniu tymczasowych rozwiązań na przetrwanie kryzysu i odbicie w drugiej połowie roku, ale liczba 45 mln noclegów szacowana w lutym już miesiąc później stała się nieaktualna.
Większość hoteli jest zamknięta, a ich właściciele szukają oszczędności. Jednym z najłatwiejszych sposobów, który można zastosować szybko i bez wydawania pieniędzy, jest audyt hotelowych instalacji i obniżenie parametrów wszystkich funkcji. – Dotyczy to przede wszystkim dużych hoteli. To często obiekty wyposażone w wiele systemów i instalacji, które wymagają znacznej ilości prądu. Profesjonalny audyt wszystkich instalacji i obniżenie ich parametrów, a co za tym idzie – zużycia prądu, może dać oszczędności od 20 do 40 proc. Mam tu na myśli takie instalacje jak ogrzewanie, chłodzenie, klimatyzacja, wentylacja czy nawilżanie. Od połowy marca przeprowadziliśmy kilkadziesiąt tego typu audytów, obniżając parametry zużycia prądu. Takie działania są przeprowadzane bezpłatnie, na podstawie wieloletniej umowy i obsługi bieżącej hoteli – mówi Maciej Mielęcki ze SPIE Building Solut [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz