Autor: Marcin Dragan, dyrektor zarządzający Profitroom
28 kwietnia ogłoszono, że hotele będą mogły ponownie prowadzić działalność. Pozytywna decyzja rządu ma swoje odzwierciedlenie w danych firmy Profitroom, która obsługuje większość hoteli w Polsce. Wzmożony ruch na stronach i spływające rezerwacje są sygnałem powrotu popytu.
Najważniejszym wskaźnikiem, jaki analizuje dla hotelarzy Profitroom, jest dynamika rezerwacji względem roku ubiegłego. Do 7 marca wskaźnik ten był około 20 proc. wyższy niż w 2019 r., zwiastując kolejny dobry rok dla polskiego hotelarstwa. Następnie wskutek ogłoszenia pandemii i reperkusji z tym związanych trend gwałtownie spadł do poziomu w okolicach –90 proc. i utrzymywał się na tym poziomie przez półtora miesiąca. 28 kwietnia nastąpił upragniony przełom. Choć rezerwacji wciąż jest o 60 proc. mniej niż powinno, to jednak jest ich 2,5 raza więcej niż w dniach poprzednich i wierzymy, że rozpoczął się trend powrotu do normalności w naszej branży. Od 13 kwietnia systematycznie rośnie również ruch na stronach internetowych hoteli. Rysuje się przy tym bardzo nietypowy trend: wyraźnie zwiększone zainteresowanie gości przypada na niedzielę (zjawisko zaczęło się od 13 kwietnia, czyli poniedziałku, ale był to Poniedziałek Wielkanocny).
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz