Jak pisaliśmy wczoraj, organizacje branżowe wspólnie opracowały i przesłały do Ministerstwa Rozwoju rekomendacje dot. tzw. protokołów bezpieczeństwa ponownego otwarcia obiektów hotelowych / pensjonatów i innych miejsc świadczących usługi zakwaterowania.
Zespół ds. hoteli sztabu kryzysowego #TUgether pracował w składzie:
- Elżbieta Lendo - Harmony Hotels
- Paulina Mazurkiewicz - Kurek - Polski Holding Hotelowy
- Marcin Mączyński - Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
- Łukasz Adamowicz - BFC Travel ClubSOIT
- Artura Matiaszczyk - Konsorcjum Polskich Biur Podróży
- Bartosz Bieszyński - koordynator sztabu
Aktualnie ministerstwo pracuje nad opracowaniem zaleceń w tym zakresie, wcześniej o zaopiniowanie propozycji zwróciło się do Polskiego Holdigu Hotelowego.
W opinii zespołu #Tugether obecnie bardzo ważne jest jak najszybsze otwarcie hoteli z zapewnieniem szeregu rozwiązań w zakresie sanitarnym i BHP . Eksperci wskazują na fakt, że cała branża MICE / turystyczna to system naczyń połączonych, swojego rodzaju eko system i hotel / pensjonat jest jego podstawowym elementem, a ponadto hotele są także naturalnym miejscem gdzie w okresie pandemii w bezpiecznych warunkach można zacząć się spotykać
Jak pisaliśmy wcześniej
PROPONOWANE ROZWIĄZANIA DLA HOTELI/OBIEKTÓW/PENSJONATÓW
I. Procedury zapobiegawcze
• badanie temperatury i wprowadzenie oświadczenia dla gości dot. stanu zdrowia (pod rygorem braku możliwości zakwaterowania w przypadku odmowy);
• obowiązek informowania pracowników i gości odnośnie najważniejszych postanowień protokołu sanitarnego obiektu;
• wprowadzenie zasad bezpieczeństwa do regulaminu obiektu;
• ograniczenie do minimum czasu przebywania gości w obszarze recepcyjnym.
II. Zapewnienie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami obiektu, gośćmi oraz zapewnienie środków higieny dla gości i obsługi oraz sposoby dezynfekcji
• przyjęcia gości w liczbie dwóch osób na pokój – zmniejsza to liczbę gości w hotelu (także korzystających z powierzchni wspólnych);
• bezpieczne, ale i też w miarę komfortowe wydawanie posiłków w restauracji tylko dla gości obiektu. To jeden z kluczowych czynników decyzji zakupowych klientów (niezbędny w czasie kiedy samodzielne restauracje pozostają zamknięte) - proponujemy ograniczenie liczby osób w restauracji o połowę, przy zachowaniu zasad dystansowania społecznego i reżimu sanitarnego wydawania posiłków (rezygnacja z bufetu);
• uruchomienia sal konferencyjnych w reżimie obiektów sakralnych (obecnie 1 osoba na 15m2) – rozwiązania przyjęte dla spotkań religijnych, mimo że bardzo rygorystyczne, umożliwi pracę nad odbudową popytu ze strony klientów grupowych
• możliwość wynajmu elementów infrastruktury obiektu na wyłączność dla osób wspólnie zakwaterowanych (np. sauna, siłownia) – każdorazowa dezynfekcja po użyciu
• dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk powinny być dostępne dla gości na terenie hotelu, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, wind, punktów;
• konieczność dostosowania działalności obiektów do wytycznych sanitarnych, np. dezynfekcja, ozonowanie pokoi, wietrzenie obiektu;
• bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób, które nie są w nim zakwaterowane (zakaz „odwiedzin” podobnie jak to ma miejsce aktualnie w szpitalach);
• sprzątanie pokoi i powierzchni wspólnych zgodnie z reżimem szpitalnym;
• obowiązek zapewnienia środków ochrony osobistej pracownikom oraz taki sam obowiązek po stronie dostawców (maseczki, przyłbice itp.)
• obowiązek dezynfekcji sprzętów udostępnionych gościom jak np. sprzęt sportowy (rower, kajak itp.);
III. Procedury dot. postępowania w przypadku potwierdzenia zakażenia wirusem COVID-19 na terenie obiektu:
• ustalenie listy osób obecnych w tym samym czasie w obiekcie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego;
• szczególna dezynfekcja przestrzeni, w której przebywał zakażony gość / pracownik / dostawca.
Dodaj komentarz