Sieć marketingowa Harmony Polish Hotels, na czele której stoi Elżbieta Lendo z Lendo Hotels, przygotowała „KODEKS dobrych praktyk. BEZPIECZNY HOTEL – BEZPIECZNY GOŚĆ” w ramach akcji #BezpiecznePowroty. Intencją Kodeksu jest przygotowanie się na przyjęcie gości w hotelach w nowej rzeczywistości i zmieniającej się sytuacji w obliczu COVID-19.
Dokument jest propozycją, która będzie ewoluowała. Każdy z obiektów będzie mógł go zaadaptować do własnych potrzeb i wymagań, wewnętrznych rozwiązań. Pojawią się zapewne wytyczne odgórne GIS, WHO itp., które będą dokumentem nadrzędnym. Kodeks zawiera główne aspekty bezpieczeństwa. Za powstaniem takiego dokumentu przemawia sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i konieczność podejmowania działań ograniczających zagrożenia oraz przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo gościa.
KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
I. RECEPCJA
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy wejściu każdego Gościa do hotelu; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik hotelu.
- Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/ przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
- Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
- Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
- Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
- Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych
II. POKÓJ HOTELOWY
- Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego, oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
- Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
- Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
- Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.
III. RESTAURACJA/ BAR/ KAWIARNIA
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/ baru/kawiarni, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przebywanie Gościa w restauracji/barze/kawiarni, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik restauracji / baru/ kawiarni.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji / baru / kawiarni
- Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
- Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży , porcelany, tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
- Stosowanie przez pracowników restauracji, barów, kawiarni maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
- Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.
IV. POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym oraz na każdym piętrze hotelu przy windach, a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
- Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe, sale ćwiczeń itp.
- Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
- Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z kids club.
- Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci.
- Dezynfekcja wind hotelowych.
V. SPA & WELLNESS
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik spa, wellnes
- Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness.
- Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
- Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
- Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom: rowery, leżaki, kije, itp.
- Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi, urządzeniami w siłowni, itp.
- Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
VI. PRACOWNICY
- Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
- Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
- Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu, szatniach.
- Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
- Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/ lub zachowanie bezpiecznej odległości.
VII. OGÓLNE
- Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
- Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi.
- Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską
Dodaj komentarz