KODEKS dobrych praktyk od Harmony Polish Hotels na czasy pandemii i po nich   KORONAWIRUS

Sieć marketingowa Harmony Polish Hotels, na czele której stoi Elżbieta Lendo z Lendo Hotels, przygotowała „KODEKS dobrych praktyk. BEZPIECZNY HOTEL – BEZPIECZNY GOŚĆ” w ramach akcji #BezpiecznePowroty. Intencją Kodeksu jest przygotowanie się na przyjęcie gości w hotelach w nowej rzeczywistości i zmieniającej się sytuacji w obliczu COVID-19.

Dokument jest propozycją, która będzie ewoluowała. Każdy z obiektów będzie mógł go zaadaptować do własnych potrzeb i wymagań, wewnętrznych rozwiązań. Pojawią się zapewne wytyczne odgórne GIS, WHO itp., które będą dokumentem nadrzędnym. Kodeks zawiera główne aspekty bezpieczeństwa. Za powstaniem takiego dokumentu  przemawia sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i konieczność podejmowania działań ograniczających zagrożenia oraz przede wszystkim dbałość o bezpieczeństwo gościa.

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK

I. RECEPCJA

  • Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy wejściu każdego Gościa do hotelu; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik hotelu.
  • Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/ przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
  • Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
  • Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
  • Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
  • Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
  • Informowanie Gości  o  wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
  • Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych


II. POKÓJ HOTELOWY

  • Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego, oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
  • Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
  • Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
  • Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.


III. RESTAURACJA/ BAR/ KAWIARNIA

  1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/ baru/kawiarni, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia   przebywanie Gościa w restauracji/barze/kawiarni, procedura może  być powtórzona - decyduje pracownik restauracji / baru/ kawiarni.
  2. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji / baru / kawiarni
  3. Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
  4. Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży , porcelany,  tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
  5. Stosowanie przez pracowników restauracji, barów, kawiarni maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
  6. Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.

IV. POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE

  1. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym oraz na każdym piętrze hotelu przy windach, a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
  2. Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie  raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe, sale ćwiczeń itp.
  3. Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
  4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z kids club.
  5. Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci.
  6. Dezynfekcja wind hotelowych.

V. SPA & WELLNESS

  • Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może  być powtórzona - decyduje pracownik spa, wellnes
  • Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness.
  • Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
  • Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
  • Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom: rowery, leżaki, kije, itp.
  • Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi, urządzeniami w siłowni,  itp.
  • Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.

VI. PRACOWNICY

  • Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
  • Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
  • Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
  • Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu, szatniach.
  • Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
  • Przebywanie  w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/ lub zachowanie bezpiecznej  odległości.


VII. OGÓLNE

  • Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
  • Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi.
  • Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *