Autor: Anita Bajdalska
Jak budować motywację i cementować zespół SPA w tak dynamicznie zmieniających się czasach – to pytanie, na które próbuje znaleźć odpowiedź wielu managerów. Nie ma jednej recepty na sukces, ponieważ nie ma identycznych zespołów. Każdy z pracowników jest inny i ma inną osobowość, a te trzeba zespoić w jeden monolit. To wyzwanie, z jakim trzeba się zmierzyć.
Wielkość zespołu może mieć wpływ na relacje, ale nawet mały team bywa absorbujący, a czasem angażujący bardziej niż duże grupy pracowników. Bez względu na liczebność załogi, każdy pracownik potrzebuje wsparcia, zainteresowania i zaangażowania swojego przełożonego. Zespoły nie budują się same, ale tworzą je liderzy, którzy mają świadomość roli, jaką w tym procesie mają do odegrania. Bycie menedżerem departamentu w hotelu to także zobowiązanie wobec tych, którzy w tym zespole pracują i mają wobec nas oczekiwania.
Dobieranie zespołu
Tworzenie zespołu SPA jest jednym z najciekawszych wyzwań, z jakimi przychodzi zmierzyć się managerowi, a zaczyna się od rekrutacji i jest to kluczowy moment w tworzeniu SPA. Każda osoba zarządzająca tym departamentem, przed rozpoczęciem tego procesu powinna odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Tworząc ogłoszenie rekrutacyjne z opisem stanowiska, poza określeniem wymagań wobec kandydatów do pracy, musi zastanowić się nad tym, jaki zespół chce zbudować i kto jej będzie do tego potrzebny. Odpowiedzmy więc sobie na pytania, kogo szukamy i jakich miękkich kompetencji od niego oczekujemy. Z doświadczenia wiem, że idealnych kandydatów nie ma i albo sami sobie ich wychowamy, albo będziemy nieustannie szukać pracowników. Wykształcenie kierunkowe jest niezbędne, aby móc wykonywać zabiegi SPA, ale kompetencje interpersonalne i chęci do nauki są nie mniej ważne niż kilkadziesiąt dyplomów ukończenia kursów masażu.
Strategia rekrutacji
Jak przygotować się do rozmów kwalifikacyjnych? Najważniejsze jest określenie, jaki zespół chcemy zbudować i gdzie chcemy z nim być za kilka lat. Odpowiedź na te pytania to podstawa. Jednocześnie musimy mieć świadomość naszej odpowiedzialności za team, który za chwilę stworzymy. Prowadzenie rekrutacji do hotelowego SPA wymaga więc strategii. Rozmowy kwalifikacyjne czasami przypominają casting do programów telewizyjnych – wielu kandydatów, różny poziom merytoryki i nie każdy ma potencjał, aby pracować w tej branży. Wśród kandydatów zawsze znajdą się „gwiazdy”. Tylko czy są niezbędne w hotelowych SPA? Indywidualności i egoiści raczej szans na sukces w tym biznesie nie powinni oczekiwać, choć nie znaczy to, że nie będą w tym obszarze poszukiwać pracy. Sztuką jest wychwycenie takich osób na etapie rozmów kwalifikacyjnych, bo potem trudno będzie z nimi budować zgrany zespół. Dob [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz