Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stało się już koniecznością, również w branży hotelarskiej. Coraz więcej organizacji wpisuje je w swoje długofalowe strategie HR i ma to głębokie uzasadnienie, gdyż każdemu, niezależnie od wielkości firmy, zależy najpierw na przyciągnięciu talentów do swojej organizacji, a później, co stanowi nie mniejsze wyzwanie – ich zatrzymanie.
Bez silnej marki pracodawcy coraz trudniej jest prowadzić konkurencyjny biznes, a to, jak jesteśmy postrzegani, przekłada się nie tylko na wyniki finansowe, ale także na pozycjonowanie marki na rynku oraz wśród gości. Z tego względu wszystkie działania employer brandingowe można podzielić na dwie grupy: – działania wewnętrzne, skierowane bezpośrednio do pracowników – ich głównym celem jest budowanie przyjaznego, angażującego i rozwijającego miejsca pracy; – działania zewnętrzne, kierowane do kandydatów obecnych na rynku pracy – mają na celu budować oraz wspierać wizerunek atrakcyjnego pracodawcy. Aby działania employer brandingowe przyniosły rezultaty, muszą być przede wszystkim autentyczne i trwałe, dlatego powinny stanowić element długofalowej strategii. Od razu nasuwa się pytanie – ile kosztują? Wiele organizacji rezygnuje z ich wdrożenia, sądząc, że jest to duży koszt, niewspółmierny do osiąganych efektów. Oczywiście, budżet jest istotną kwestią, jednak warto pamiętać, że autentyczny employer branding zaczyna się od najprostszych rzeczy i każdego stać na to, aby wprowadzić go w swoich organizacjach.
DZIAŁANIA WEWNĘTRZNE: budowanie kultury organizacyjnej
W działaniach wewnętrznych istotne jest przede wszystkim budowanie takiej kultury organizacyjnej, która opierałaby się na wartościach uniwersalnych: szacunku, zaufaniu, komunikacji, partnerstwie. Pozwólmy pracownikom na otwarte komunikowanie pomysłów, szczerą informację zwrotną kierowaną do managerów, mówmy zespołom, co robimy, i róbmy, co mówimy. Otwarta komunikacja to ważny, o ile nie najważniejszy czynnik budujący zaufanie. Budowaniu partnerstwa nie sprzyja hierarchiczna struktura zarządzania, w której przełożony ma zawsze rację i rządzi niepodzielnie. Co więcej, taka struktura skutecznie blokuje rozwój wielu utalentowanych pracowników, którzy prędzej czy później zaczną rozglądać się za innym miejscem pracy. Rozwijajmy, angażujmy, motywujmy i doceniajmy. Poprzez zapraszanie do udziału w ogólnofirmowych projektach, wspieranie zainteresowań i pasji pracowników. Gratulujmy sukcesów, zrozummy emocje, pytajmy, jak możemy pomóc, słuchajmy, pokazujmy, że mamy zaufanie do kompetencji pracowników, chwalmy przy współpracownikach i gościach, dziękujmy za pracę, a w szczególności za dodatkowy wysiłek. Rozmawiajmy codziennie choć przez chwilę. Małe gesty potrafią dużo zdziałać. Upewnijmy się, że wynagrodzenie, jakie oferujemy, nie odbiega od standardów rynkowych, a dodatkowe benefity są dopasowane do oczekiwań zespołu. Opieka medyczna, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz