Autor: Agata Blachowska
To, kiedy, jak często i w jaki sposób komunikujemy się z gośćmi, ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji. Zawartość strony internetowej, wygląd maili, brak lub szczątkowe odpowiedzi na zapytania gości przekładają się na zainteresowanie obiektem i lojalność osób, które były gośćmi hotelu.
Zapytania o pobyt spływają do hotelu z różnych kanałów. Trzymanie ręki na pulsie nie należy więc do łatwych zadań. Niestety na każdym etapie kontaktu gościa z hotelem liczy się dosłownie każdy szczegół. Mówiąc krótko: jeśli nie dba się o jakość swojej gościnności, traci się gości. Odpowiedz na poniższe pytania i dowiedz się, o co należy zadbać w komunikacji z gośćmi, co poprawić lub dalej pielęgnować. Nie pomijaj pytań, nie odkładaj trudniejszych spraw na później. Pamiętaj, że jeśli twojemu hotelowi nie uda się spełnić oczekiwań gościa, zdecyduje się na rezerwację w innym obiekcie, a swoją opinię przekaże innym, potencjalnym gościom. Jest jednak jeszcze jedna ważna i dobra wiadomość. W bezcennej, ale i czasochłonnej komunikacji z gośćmi mogą hotel wspierać nowoczesne narzędzia (szczególnie CRM – Customer Relationship Management). Nie odkładaj więc precyzyjnej komunikacji mailingowej czy telefonicznej na święty nigdy, lecz sprawdź, jak możesz ją zautomatyzować.
Start! Część pierwsza: Jak cię widzą...
• Jakie są opinie w internecie na temat twojego obiektu? Sprawdź, co piszą goście na grupach i forach. Koniecznie przyjrzyj się także swojej wizytówce Google – czy istnieje? Jakie robi wrażenie? Dla aż 96 proc. gości opinie innych osób są pomocne w wyborze odpowiedniego obiektu (badanie Tripadvisor).
• Jak funkcjonuj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz