Wpływ koronawirusa na rynek usług noclegowych w Polsce   KORONAWIRUS

Profitroom, na podstawie danych pochodzących z tysięcy hoteli korzystających z platformy Profitroom Suite przeanalizował wpływ koronawirusa na spadający popyt na rynku usług noclegowych.

Dynamika rezerwacji bezpośrednich, w stosunku do roku ubiegłego, na próbie wszystkich klientów Profitroom (z uwzględnieniem 2-dniowego przesunięcia dni tygodnia).

Jak piszą specjaliści "każdego dnia spada liczba rezerwacji i obecnie w większości obiektów notujemy spadki liczby indywidualnych rezerwacji bezpośrednich na poziomie -68% (liczba rezerwacji w czwartek 12 marca 2020 r. w stosunku do roku poprzedniego, dane Profitroom Suite). "

Profitroom deklaruje także bezpłatne doradztwo dla hotelarzy mających pytania dotyczące rezerwacji, promocji czy kwestii związanych z revenue. Czat w Profitroom Suite dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00.

Zespół ekspercki Profitroom opracował także zestaw porad dla obiektów, które jako segment gości mają lub planują mieć gości indywidualnych.

  1. Myśl strategicznie. Każdy kryzys się kiedyś kończy – również ten. Twój obiekt hotelowy musi być gotowy, by przyjmować gości. Spróbuj wykorzystać ten czas i wykonaj rzeczy, które mogą Ci się przydać w przyszłości, np. remont, sesje fotograficzne czy odświeżenie strony internetowej. 
  2. Zapewnij pełną elastyczność ofert. Tylko to może zapewnić skłonność do rezerwacji w tym trudnym okresie. Zapewniaj o możliwości pełnego zwrotu zaliczki bez podawania przyczyn anulacji.
  3. Pobieraj zaliczki, a nie pre-autoryzacje – to zaliczki generują płynność finansową, której teraz potrzebujesz.
  4. Postaw na sprzedaż wakacji letnich. Szansa, że do tego czasu zniknie problem z rozprzestrzenianiem się wirusa, jest duża, a wakacje krajowe, bez konieczności latania samolotami, będą najbardziej pożądane.
  5. Trzymaj atrakcyjne ceny, ale nie obniżaj ich nadmiernie. Pozyskaj minimalny poziom obłożenia/próg rentowności i podnoś ceny przy osiąganych kolejnych pułapach sprzedaży. Najwyższą sprzedaż osiągniesz prawdopodobnie przed i w trakcie wakacji.
  6. Wykorzystuj bazę gości, których już masz. Mailing do nich jest najtańszą i wciąż efektywną formą komunikacji.
  7. Bądź proaktywny w czasach gdy popyt jest wyjątkowo niski. Oczywiste jest to, że szukasz oszczędności, ale nie rezygnuj całkowicie z budżetów marketingowych, warto je zoptymalizować. Promuj lato i utrzymuj kampanie wizerunkowe, które są tańsze, ale zostawiają długoterminowy pozytywny efekt. 

Tekst powstał na podstawie artykułu Pozyskiwanie rezerwacji w czasie koronawirusa. Publikacja na stronie Profitroom będzie aktualizowana.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *