W czerwcu otwarte zostaną w Warszawie hotel ze 117 pokojami i restauracja marki Nobu, założonej przez szefa kuchni, Nobu Matsuhisę, aktora, Roberta De Niro oraz producenta filmowego, Meira Tepera. Dostępny jest już hotelowy system rezerwacji online. Hotel powstaje w ramach rozbudowy 5-gwiazdkowego hotelu Rialto o nowe skrzydło. Koszt inwestycji szacowany jest na 100 mln zł.
Nobu Hotel Warsaw zaoferuje strefę wellness, Nobu Café, Nobu Bar oraz przestrzeń eventową o powierzchni blisko 440 m kw. na pierwszym piętrze nowego skrzydła budynku. W klasycznym skrzydle hotelu, w którym działało Rialto, dostępne będą także kameralne sale spotkań. Nobu Hotel Warsaw jest członkiem sieci marketingowej Preferred Hotels & Resorts. Hotel Rialto z 44 pokojami otwarty w 2003 r. w zabytkowej kamienicy. Właścicielem nowego hotelu jest firma Tacit Investment, do której należy też m.in. The Bridge MGallery we Wrocławiu.
Historia marki Nobu zaczęła się pod koniec lat 80. w Los Angeles, kiedy Robert De Niro wszedł do pierwszej amerykańskiej restauracji należącej do szefa kuchni Nobu Matsuhisy. W 1994 r., wraz z producentem filmowym Meirem Teperem, we trzech otworzyli na Manhattanie swoją pierwszą restaurację pod marką Nobu. Dziś na świecie jest ich ponad 40. Lokale oferują dania kuchni japońskiej w nowym wydaniu. Obecnie działa blisko 40 restauracji Nobu na pięciu kontynentach. W 2009 roku założyciele Nobu postanowili zrobić kolejny krok i otworzyli w w Caesars Palace w Las Vegas pierwszy własny hotel. Od tamtego czasu otwarto 10 hoteli Nobu m.in. w Manili, Miami, Malibu, na Ibizie, w Londynie, Barcelonie, Palo Alto, Marbelli, Los Cabos i Barcelonie. Kolejne planowane są w Chicago, Rijadzie, Toronto, São Paulo, Atlancie, Tel Avivie oraz na Portman Square w Londynie.
Marka budowana jest na fundamentach autorskiej kuchni Matsuhisy oraz jakości obsługi zainspirowanej japońską filozofią życia. Hotele pod tym szyldem na całym świecie ściągają do siebie nie tylko podróżnych szukających wypoczynku, lecz także rzesze lokalnych mieszkańców, przychodzących regularnie dla wrażeń kulinarnych. Kuchnia Matsuhisy jest niepowtarzalna, ponieważ rzemiosło japońskiego mistrza sushi łączy się w niej z doświadczeniami i smakami, jakie Nobu zebrał, pracując przez wiele lat w Peru. Z powodu braku typowo japońskich składników, musiał wykazywać się dużą kreatywnością, która szybko stała się jego znakiem rozpoznawczym.
W czerwcu w Nobu Warsaw będzie można skosztować wszystkich smaków charakterystycznych dla Nobu, m.in. czarnego dorsza z aksamitnym sosem miso, sashimi „New Style” przypiekanych olejem sezamowym, tatara z tuńczyka w aromatycznym sosie sojowo-wasabi z dodatkiem kawioru z jesiotra syberyjskiego Osetra, chrupiącej wieprzowiny z słodko-ostrym sosem miso, grilowanej japońskiej wołowiny Wagyu w pięciu kulinarnych odsłonach oraz doskonałego wyboru sushi i rolls z najwyższej jakości owoców morza.
Kolejny unikalny element dla marki Nobu to architektura. Pod tym względem każdy hotel na świecie jest inny – dopasowany do ducha miejsca, w którym powstał. W Warszawie, u zbiegu ulic Koszykowej i Wilczej zrealizowano projekt, łączący wyremontowane, historyczne skrzydło kamienicy, w której do niedawna mieścił się hotel Rialto, oraz obecnie budowaną zupełnie nową część ze szklaną fasadą, kamieniem i naturalną zielenią zasadzoną na zewnętrznych tarasach. Pokoje w kamienicy odwołują się do klasycznego stylu oraz najlepszych tradycji warszawskiej architektury i sztuki. Z kolei w nowym skrzydle dominuje nowoczesny i minimalistyczny design.
Charakterystyczne dla wszystkich hoteli Nobu jest także podejście do obsługi, które można opisać słowem „omotenashi”. Oznacza ono dbanie o gości z pełnym oddaniem i staranie się, by odpowiadać na ich potrzeby, zanim jeszcze zostaną wypowiedziane.
Dodaj komentarz