Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka, doktor nauk ekonomicznych,
jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy I członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon -
Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządcza w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Analiza wrażliwości stwarza nam możliwość poznania wyników naszej działalności w zależności od poziomu przyjętych zmiennych. Budując szereg scenariuszy możemy stworzyć swego rodzaju macierz, w której w syntetyczny sposób zaprezentujemy możliwe do osiągnięcia rezultaty operacyjne (np. wynik operacyjny brutto) lub finansowe (np. zysk netto) w powiązaniu ze zmianami parametrów decydujących o efektywności prowadzonej działalności.
Symulacje z zastosowaniem modeli do prognozowania
W poprzednim artykule przedstawiłam Państwu propozycję modelu, który może być pomocny do tworzenia scenariuszy wraz przykładowymi założeniami. Dzisiaj zobaczymy jak mogą zmieniać się wyniki naszego hotelu w zależności od zmiany wybranych parametrów.
Wpływ zmian frekwencji na wyniki hotelu
Jednym z podstawowych parametrów, przesądzających o naszych efektach, jest frekwencja. Jak Państwo pamiętacie, właśnie zmiana liczby sprzedanych pokojonocy w modelu, który scharakteryzowałam poprzednio powoduje spadek bądź wzrost przychodów w głównych działalnościach oraz wywołuje wahania wysokości kosztów zmiennych, a co za tym idzie kosztów ogółem. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej efektom hotelu w zależności od zmian frekwencji oraz sprawdzimy czy można, posługując się opisanym modelem, badać również wpływ zmian innych parametrów na wyniki. Spośród tych „innych" warto zwrócić szczególną uwagę na średnią cenę pokoju.
[...]
Autorka, doktor nauk ekonomicznych,
jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy I członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon -
Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządcza w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Analiza wrażliwości stwarza nam możliwość poznania wyników naszej działalności w zależności od poziomu przyjętych zmiennych. Budując szereg scenariuszy możemy stworzyć swego rodzaju macierz, w której w syntetyczny sposób zaprezentujemy możliwe do osiągnięcia rezultaty operacyjne (np. wynik operacyjny brutto) lub finansowe (np. zysk netto) w powiązaniu ze zmianami parametrów decydujących o efektywności prowadzonej działalności.
Symulacje z zastosowaniem modeli do prognozowania
W poprzednim artykule przedstawiłam Państwu propozycję modelu, który może być pomocny do tworzenia scenariuszy wraz przykładowymi założeniami. Dzisiaj zobaczymy jak mogą zmieniać się wyniki naszego hotelu w zależności od zmiany wybranych parametrów.
Wpływ zmian frekwencji na wyniki hotelu
Jednym z podstawowych parametrów, przesądzających o naszych efektach, jest frekwencja. Jak Państwo pamiętacie, właśnie zmiana liczby sprzedanych pokojonocy w modelu, który scharakteryzowałam poprzednio powoduje spadek bądź wzrost przychodów w głównych działalnościach oraz wywołuje wahania wysokości kosztów zmiennych, a co za tym idzie kosztów ogółem. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej efektom hotelu w zależności od zmian frekwencji oraz sprawdzimy czy można, posługując się opisanym modelem, badać również wpływ zmian innych parametrów na wyniki. Spośród tych „innych" warto zwrócić szczególną uwagę na średnią cenę pokoju.
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz