12 wskazówek, jak dbać o silnik (rezerwacyjny)

Autor: Agata Blachowska
Zainwestowałeś w teren, posiałeś trawę i posadziłeś drzewa. Twój ogród jest gotowy? Niestety nie – wymaga przecież regularnej pielęgnacji i czujnego oka. Podobnie jest z silnikiem rezerwacyjnym na stronie hotelu. Oto wskazówki, dzięki którym booking engine będzie nieprzerwanym kołem napędowym biznesu. 1. Dbaj o dostępność na minimum rok do przodu Patrz w przyszłość, nawet na 12 miesięcy naprzód, bo dokładnie to robią potencjalni goście – z wyprzedzeniem planują choćby urlopy. Dane z Profitroom Booking Engine na koniec października 2019 r. pokazały, że ponad połowa obiektów miała już założone rezerwacje na 2020 r. Jak bardzo wykorzystały one potencjał drzemiący we wczesnym opublikowaniu oferty? Ile straciły obiekty, które dopiero w 2020 r. zaproponowały gościom pobyt na ten rok? Badania pokazują, że zimą nie wystarczy myśleć o lecie – trzeba już mieć gotową ofertę na kolejną zimę. Według raportu Polskiej Izby Turystyki („Zagraniczne wakacje Polaków, 2019”), Polacy rezerwują coraz wcześniej. Ponad 30 proc. osób, które decydują się na wyjazd zagraniczny, rezerwuje urlop przynajmniej trzy miesiące przed wylotem. Coraz więcej osób potwierdza pobyt z wyprzedzeniem także w kraju. Zwykle chodzi o to, że oferty first minute są tańsze (badanie Sun&Snow, 2019). Przykładowo, w grudniu i styczniu swoje zimowe plany narciarskie kupowało zaledwie 18 proc. Polaków (badanie Neckermann Podróże, 2019). 2. Z apoznawaj się z kalendarzem podczas ustawiania cen i wykorzystaj potencjał swojego obiektu • Zapoznaj się z kalendarzem wydarzeń lokalnych, które przyciągają gości z Polski i całego świata. Promocja lokalnych eventów także wpływa na wzrost zainteresowania danym kierunkiem. • Śledź informacje zawarte w „Niezbędniku hotelarza” opracowanym przez Profitroom [i dołączonym do styczniowego wydania „Hotelarza”] – podpowiada on, kiedy warto rozpocząć promocję i start danej oferty. Przygotowany jest on na podstawie danych sprzedażowych z ponad 2 tys. hoteli w Polsce. • W badaniu potrzeb gości można wspomóc się bezpłatnym narzędziem Google Trends. To dzięki niemu dowiesz się, kiedy w wyszukiwarce poszukiwane są takie frazy jak „wakacje letnie” czy „ferie w górach”. Wiedza na ten temat pozwoli na dodanie oferty w odpowiednim czasie, czyli zwiększy szanse na zapełnienie obiektu. • Pomyśl o swojej strategii, biorąc pod uwagę cykl całoroczny. Obiekt, który ma bardzo mały i jednorodny ruch na stronie WWW, będzie miał duży problem z podbiciem rynku jednorazową kampanią sezonową, ponieważ ścieżka użytkownika w sieci nie jest jednorodna i zazwyczaj składa się z wielu drobnych spotkań z marką. • W niskim sezonie również możesz cieszyć się obłożeniem – zaplanuj jednak swoje działania odpowiednio wcześniej. Co można zrobić? Np. pokaż gościom, że [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *