Autor: Wiktor Kołakowski
46 polskich hoteli Orbisu osiągnęło w ub.r. 931,1 mln zł przychodów w porównaniu z 884,2 mln w 2018 r. To wzrost o 5,3 proc. Ich obłożenie wzrosło o 0,5 p.p. do 71,9 proc., średnia cena o 9 zł do 261,2 zł, a RevPAR ze 180,1 zł do 187,9 zł, czyli o 4,3 proc. – wynika z rocznego raportu giełdowego Orbisu. Zatrudnienie wynosiło 2476 etatów, czyli mniej o 74 etaty niż na koniec 2018 r., co było głównie efektem sprzedaży działalności serwisowej do spółki Accor Service Polska w październiku.
„Dynamikę wzrostu utrzymano na rynku warszawskim w segmencie hoteli Up&Midscale, w szczególności wśród gości MICE. Rynki krakowski oraz trójmiejski odnotowały znaczące wzrosty przychodów z uwagi na wzrost gości indywidualnych w segmencie biznesowym i turystycznym. Hotele wrocławskie również osiągnęły znaczący wzrost swoich przychodów” – informuje Orbis. Największy wzrost osiągnęły warszawskie hotele Sofitel Victoria, Novotel Centrum i Mercure Centrum, dwa wrocławskie Novotele oraz krakowskie Novotel West City i Mercure Kraków. Największymi kosztami w spółce były koszty świadczeń pracowniczych, które wyniosły 26,1 proc. przychodów, oraz usługi obce (20,6 proc.), w tym głównie prowizje biur podróży oraz usługi sprzątania i outsourcingu.
Inwestycje w nowe hotele
Wśród hoteli własnych Orbisu [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz