Oczarowani” to tytuł kampanii informacyjnej, którą w ogólnopolskich mediach zrealizowały UOKiK i KNF. Jej celem było ostrzeżenie klientów przed lokowaniem oszczędności w condohotele oferujące podejrzanie wysokie stopy zwrotu. Jednak zdaniem IGHP, użyte w kampanii sformułowania jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty condo, co podważa zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej.
Choć w wydanym oświadczeniu zarząd Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego „pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo”, to jednak wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne niż projekty inwestycyjne w innych branżach. „Sprzeciw nasz budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy, oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych. Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe w tym w systemie condo” – stwierdza IGHP. Izba podkreśla jednocześnie, że niektóre condohotele działają nawet w międzynarodowych sieciach, pod globalnymi markami hotelowymi. Przypomina też, że condohotele, zgodnie z prawem, powinny działać wyłącznie jako skategoryzowane obiekty hotelowe.
Choć w wydanym oświadczeniu zarząd Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego „pozytywnie ocenia zainteresowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego nieprawidłowościami występującymi na rynku inwestycyjnym, związanymi z finansowaniem projektów hotelowych w systemie condo”, to jednak wyraża zastrzeżenia co do opinii zawartej w kampanii, jakoby wszystkie projekty aparthotelowe i condo na rynku hotelowym były bardziej ryzykowne niż projekty inwestycyjne w innych branżach. „Sprzeciw nasz budzą użyte w kampanii sformułowania, które jednoznacznie odstraszają od inwestowania w projekty hotelarskie finansowane w systemie condo. Takie opinie sugerują, że system condo w hotelarstwie jest z założenia nieuczciwy, oraz podważają zaufanie do inwestowania w całej branży hotelowej, podczas gdy jest ona tradycyjnie stabilną częścią szerszego rynku nieruchomości komercyjnych. Nieuczciwe praktyki niektórych podmiotów obiecujących nierealne zyski nie powinny stawiać w negatywnym świetle rzetelnych przedsiębiorców, realizujących projekty hotelowe w tym w systemie condo” – stwierdza IGHP. Izba podkreśla jednocześnie, że niektóre condohotele działają nawet w międzynarodowych sieciach, pod globalnymi markami hotelowymi. Przypomina też, że condohotele, zgodnie z prawem, powinny działać wyłącznie jako skategoryzowane obiekty hotelowe.
Dodaj komentarz