W 12. już edycji konkursu na Hotel z Pomysłem Roku w pierwszej trójce znalazły się zupełnie różne pomysły na hotel: designersko-zabawny Moxy Warszawa w byłej fabryce wódek na Pradze, bizantyjsko-luksusowy Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery w zabytkowej kamienicy pod Wawelem i industrialno-ekologiczny Vienna House Mokotów w warszawskiej dzielnicy biurowej. Co pokazuje, że polskie hotele mają różne pomysły na siebie, ale wszystkie – przynajmniej startujące w naszym konkursie – są ciekawe i wyróżniające się, co bardzo pomaga na konkurencyjnym rynku podobnych do siebie hoteli i marek.
Tegoroczną edycję Moxy Warszawa Praga wygrał zdecydowanie. „Zabawne połączenie stylu lifestyle'owego z industrialnym”, „Nowocześnie i wesoło”, „Lekkie, pełne polotu, zabawne wnętrze. Poszukujące nowych ścieżek w rozwiązaniach hotelowych”, „Świetnie zaprojektowane, dizajnerskie, pozytywne i przyjazne w odbiorze miejsce”, „Spójność designu z promowanym lifestylem” – tak jurorzy opisywali zwycięski hotel. Ideą konkursu Hotel z Pomysłem organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r. jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kieruje się 30-osobowe jury – w skład którego wchodzą architekci, projektanci wnętrz, doradcy hotelowi, przedstawiciele stowarzyszeń branżowych, sieci i operatorów oraz eksperci z poszczególnych obszarów hotelarstwa – jest POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Moxy Warszawa Praga dołącza do elitarnego grona najlepszych polskich hoteli, które wygrywały wcześniejsze edycje konkursu, m.in. Renaissance Warszawa, Hilton Gdańsk, Andel’s Łódź i Kraków, Puro Wrocław i Gdańsk, Indigo Warszawa i Kraków, Radisson Blu Świnoujście, Narvil, Krasicki i Arłamów.
I MIEJSCE
MOXY WARSZAWA PRAGA – zabawne wnętrza, lekkie i pełne polotu
Moxy stanowi część Centrum Praskiego Koneser – zrewitalizowanej XIX-wiecznej wytwórni wódek, a sam hotel mieści się w budynku dawnej destylarni. Stanowi połączenie współczesnych trendów, kolorowego wzornictwa z dziedzictwem fabryki wódek i praskim charakterem. W uzasadnieniach jurorów często pojawiały się takie pojęcia w odniesieniu do wnętrz jak: zabawne, wesołe, lekkie, designerskie, niebanalne, lifestyle'owy klimat, luźna atmosfera. Za projekt wnętrz odpowiedzialne było studio Manuttone. „Zabawne połączenie stylu lifestyle'owego ze stylem industrialnym, eleganckie, proste pokoje, ciekawe, żartobliwe dodatki i detale, interesujące nawiązanie do miejsca” – Magdalena Federowicz- -Boule, Tremend. „Lekkie, pełne polotu, zabawne wnętrze, bardzo indywidualne i ciekawe. Poszukujące nowych ścieżek w rozwiązaniach hotelowych” – Anna Król, CKK Architekci. „Przemyślana koncepcja wnętrz – zwłaszcza wspólnych przestrzeni, które zdają się puszczać oko do gościa” – Zbigniew Adamów- -Bielkowicz, „Rynek Turystyczny”. „Świetnie zaprojektowane, dizajnerskie, pozytywne i przyjazne w odbiorze miejsce, które przełamując stereotypy kojarzone z hotelarstwem, jednocześnie zapewnia gościom komfort w swobodny, odprężający sposób, wyraźnie osadzony w kontekście lokalizacji i historii” – Michał Winiarski, C13. „Nowocześnie i wesoło.
Czerwony pies witający gości, różowy pelikan na barze wraz z innymi gadżetami od razu poprawią nastrój, to pewne. Wykorzystane są obecne trendy w designie: lekko i naturalnie. Rock i love są wizytówką tego miejsca” – Agata Frątczak, Pracownia Madama. „Bardzo dobrze wpisany nowy lifestyle'owy format w historyczną przestrzeń” – Tomasz Pieniążek, MuMotive. „Hotel świetnie wpisuje się w Centrum Praskie Koneser, które kształtuje nowe oblicze warszawskiej Pragi. Lifestyle'owy klimat zachęca do nieformalnego luzu, relaksu, spotkań oraz nieskrępowanego korzystania z udogodnień, atrakcji i wydarzeń kulturalnych, które hotel oferuje” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Odważna lokalizacja, a jednocześnie wykorzystanie historycznego budynku oraz połączenie hotelu z Koneserem – to nie tylko hotel, to rewitalizacja i nowe życie dla tej części Warszawy” – Wojciech Liszka, Z-Factor. „Centrum Praskie Koneser zdaje się miejscem wprost idealnie dopasowanym do filozofii tej marki” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Za wpływ na rewitalizacje obszaru miasta w którym się znajduje” – Radosław Altheim, Q Hotels. „Za szacunek do fabryczno-ceglanej spuścizny miejsca” – Igor Galas, PRC Architekci.
Jurorzy zwracali uwagę na świetne dopasowanie hotelu, jego designu i oferty do swojej grupy docelowej millenialsów. „Na odradzającej się do życia warszawskiej Pradze powstał hotel z wyraźną, odważną koncepcją wnętrz opartą na guest experience pokolenia Y” – Bartłomiej Walas, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii. „Hotel dla wyjątkowej grupy odbiorców, czyli milenialsów. Inny wymiar komfortu i odmienne podejście do standardów hotelowych, których oczekują goście – Anita Bajdalska, Manager SPA. „Rzeczy ciekawe nie muszą być bardzo drogie. Interesujący design obiektu sprawia, że pobyt w hotelu będzie nie tylko przystankiem w drodze, ale też inspiracją” – Jarosław Kołodziejczyk, Mextra Group. „Wyróżnienie należy się za spójność designu z promowanym lifestylem i społeczne zaangażowanie w życie Warszawy oraz za odważną i kontrowersyjną komunikację i promocję marki” – Marcin Dragan, Profitroom. Czyli: „Nieszablonowa marka i nieszablonowy hotel dla gości ceniących swobodny styl bycia. Hotel świetnie pasuje do praskich klimatów i tętniącego życiem Centrum Konesera” – Karol Weber, enyoyyourstay.pl. „Lifestyle'owy design, wyjątkowe wzornictwo, dobra kompozycja kolorów. Profil hotelu zachęca do pobytu młodych, nowoczesnych gości” – Lech Szelemet, Polo. A do tego też: „Bardzo dobra jakość wykończenia” – Magdalena Sekutowska, Hilton. Podsumowując: „Jeżeli masz duszę hipstera, lubisz clubbing, luźną atmosferę i otwarty jesteś na nowe znajomości, to ten hotel będzie idealnym wyborem. Bardzo ciekawa realizacja pomysłu hotelu otwartego” – Arkadiusz Dawidowski, For Spa.
II MIEJSCE
BACHLEDA LUXURY HOTEL KRAKOW MGALLERY BY SOFITEL – na bogato bez kompromisów
Pierwszy w Polsce hotel pod butikową marką MGallery Collection w zabytkowej kamienicy. w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu. Wnętrza urządzone na bogato zgodnie z nazwą Bachleda Luxury. Marmurowe mozaiki, złote zdobienia, kryształowe żyrandole, obrazy Juliusza Kossaka, 600 zdobnych luster, specjalnie tkane i haftowane zasłony, poduszki oraz narzuty, muzyka skomponowana specjalnie dla hotelu, złote broszki wypełnione kryształkami Swarovskiego na uniformach pracowników, wieczorny serwis w pokoju… Wnętrza zaprojektowane przez ORB Studio. „Królewski luksus, dbałość o szczegóły i ponadstandardowy serwis” – Krzysztof Szadurski, Hotele Warszawskie „Syrena”. „Za bezkompromisowe podejście do inwestycji. Obiekt przygotowany z perfekcyjną dbałością o detal i jest produktem kompletnym” – Radosław Altheim, Q Hotels. „Inwestorowi udało się zachować klimat XIX-wiecznej kamienicy i wprowadzić ciekawy koncept debiutującej w skali Polski marki MGallery” – Alex Kloszewski, Hotel Professionals. „Hotel uzasadnia obietnicę marki, a jego lokalizację vis a vis Wawelu podkreślają królewskie wnętrza i dostojeństwo” – Bartłomiej Walas, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii. „Prawdziwy luksus, bez kompromisów, może to trudno do końca nazwać pomysłem, ale tym wyróżnia się na tle wielu innych podobno luksusowych” – Tomasz Pieniążek, MuMotive.
„W wystroju wnętrz nawiązano do krakowskiego art déco, zadbano o detale, jakość użytych materiałów i precyzję wykonania. Do współpracy zaproszono artystów i rzemieślników, w efekcie powstały unikatowe dzieła sztuki, które nadają charakter i tworzą klimat tego miejsca” – Ireneusz Węgłowski, IGHP. „Dopracowany każdy szczegół wnętrz, elegancja i wysmakowanie. Luksus wnętrz adekwatny do kategorii obiektu i oczekiwań gości” – Zbigniew Adamów- -Bielkowicz, „Rynek Turystyczny”. „Obiekt, który z miejsca stał się jednym z najbardziej luksusowych miejsc na dojrzałej przecież hotelowej mapie Krakowa” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Kraków słynie z małych butikowych hoteli, a to, co wyróżnia ten, to połączenie tej formuły z międzynarodowym brandem. Ciekawy jestem, jak to wpłynie na yield tej nieruchomości” – Łukasz Płoszyński, Focus Hotels. Podsumowując: „Klas [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz