Profitroom pozyskuje inwestora za 30 mln zł

Giełdowa grupa technologiczna R22 podpisała umowę zakupu 33,3 proc. akcji Profitroom za 30 mln zł. Grupa posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki.

Profitroom działa od 10 lat, a w ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponadtrzykrotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta więcej niż połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom. Inwestycja R22 ma pomóc firmie w kontynuacji dynamicznego wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz ok. 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie, ale również z innych krajów Europy Zachodniej oraz pojedyncze z Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Łącznie z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów.

Transakcja z R22 przewiduje również podpisanie tzw. umowy akcjonariuszy Profitroom. Zgodnie z nią po zatwierdzeniu przez walne zgromadzenie Profitroom sprawozdania za rok 2023, R22 przysługiwać będzie opcja zakupu akcji, pozwalających na osiągnięcie przez spółkę pakietu większościowego. – Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu, zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. Profitroom oferuje wiele aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. – Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników.

Korzystając z naszych rozwiązań, hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach – przekonuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom. – Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. R22 to grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne. Dzięki inwestycji w Profitroom portfolio usług rozszerzyło się o oprogramowanie dla branży hotelarskiej. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service).


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *