Giełdowa grupa technologiczna R22 podpisała umowę zakupu 33,3 proc. akcji Profitroom za 30 mln zł. Grupa posiada opcję zakupu kolejnych akcji Profitroom, dzięki którym w 2024 r. może zostać większościowym akcjonariuszem spółki.
Profitroom działa od 10 lat, a w ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponadtrzykrotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta więcej niż połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom. Inwestycja R22 ma pomóc firmie w kontynuacji dynamicznego wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz ok. 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie, ale również z innych krajów Europy Zachodniej oraz pojedyncze z Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Łącznie z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów.
Transakcja z R22 przewiduje również podpisanie tzw. umowy akcjonariuszy Profitroom. Zgodnie z nią po zatwierdzeniu przez walne zgromadzenie Profitroom sprawozdania za rok 2023, R22 przysługiwać będzie opcja zakupu akcji, pozwalających na osiągnięcie przez spółkę pakietu większościowego. – Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu, zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. Profitroom oferuje wiele aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. – Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników.
Korzystając z naszych rozwiązań, hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach – przekonuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom. – Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. R22 to grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne. Dzięki inwestycji w Profitroom portfolio usług rozszerzyło się o oprogramowanie dla branży hotelarskiej. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service).
Profitroom działa od 10 lat, a w ciągu ostatnich trzech lat firma wzrosła ponadtrzykrotnie, osiągając w 2019 r. ponad 28 mln zł przychodów. Spółka jest liderem polskiego rynku, z jej oprogramowania korzysta więcej niż połowa hoteli w kraju, w tym 90 proc. niesieciowych hoteli 4-gwiazdkowych, które stanowią główną grupę docelową Profitroom. Inwestycja R22 ma pomóc firmie w kontynuacji dynamicznego wzrostu, w szczególności poprzez międzynarodową ekspansję. Już teraz ok. 10 proc. klientów stanowią zagraniczne hotele, przede wszystkim niemieckie, ale również z innych krajów Europy Zachodniej oraz pojedyncze z Azji, Afryki i Ameryki Południowej. Jednym z najbliższych planów spółki jest uruchomienie biura w Berlinie. Łącznie z oprogramowania poznańskiej spółki korzysta ponad 2 tys. klientów.
Transakcja z R22 przewiduje również podpisanie tzw. umowy akcjonariuszy Profitroom. Zgodnie z nią po zatwierdzeniu przez walne zgromadzenie Profitroom sprawozdania za rok 2023, R22 przysługiwać będzie opcja zakupu akcji, pozwalających na osiągnięcie przez spółkę pakietu większościowego. – Jesteśmy podekscytowani inwestycją w tak dynamicznie rozwijającą się, a jednocześnie rentowną firmę, która udowodniła już funkcjonalność swojego produktu, zdobywając zaufanie branży hotelarskiej w całej Europie oraz pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku. Profitroom stworzył wyjątkowe narzędzie, które jest niezbędne w pracy każdego hotelu i jest gotowy do międzynarodowego skalowania – mówi Jakub Dwernicki, prezes R22. Profitroom oferuje wiele aplikacji, które usprawniają najważniejsze procesy w branży hotelarskiej. Podstawowym produktem spółki jest rozwiązanie do zarządzania rezerwacją noclegów na stronie internetowej danego obiektu, jednak równie ważne są narzędzia umożliwiające zarządzanie innymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów ofertowania i obsługi płatności, tworzenie stron internetowych czy usługi marketingowe. – Nasz produkt bardzo dobrze wpisuje się w trendy rynkowe automatyzacji procesów oraz uniezależnienia się hoteli od pośredników.
Korzystając z naszych rozwiązań, hotele zyskują również większą efektywność i obniżają koszty związane z obsługą rezerwacji. Wszystko to sprawia, że dzięki nam po prostu więcej zarabiają na swoich usługach – przekonuje Krzysztof Grzęda, prezes Profitroom. – Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. R22 to grupa technologiczna oferująca kompleksowe usługi wspierające firmy w obecności w internecie, automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu i sprzedaży. Z usług grupy korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Portfolio grupy obejmuje przede wszystkim usługi hostingowe i sprzedaż domen, certyfikatów SSL i sklepów internetowych, usługi wielokanałowej komunikacji SMS, mobile i e-mail, marketing automation oraz usługi telekomunikacyjne. Dzięki inwestycji w Profitroom portfolio usług rozszerzyło się o oprogramowanie dla branży hotelarskiej. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service).
Dodaj komentarz