Zarządzanie rezerwacjami w hotelowym SPA

Autor: Anita Bajdalska
Jak zaplanować czas pracy pracowników, aby byli najbardziej efektywni? Jak przewidywać obłożenie w hotelowych SPA? Wiele osób, które zarządzają SPA, zadaje sobie takie pytania. Niektóre zdarzenia można przewidzieć, inne, jak np. zmienną pogodę, która wpływa na zainteresowanie zabiegami, już nie tak łatwo. Jak zatem radzić sobie w sezonowością w hotelowych SPA? Zarządzanie rezerwacjami w hotelowym SPA wiąże się z codziennym monitoringiem grafików personelu oraz spływających rezerwacji zabiegów. To nadzór nad wszystkim, co dzieje się w departamencie SPA i bieżące działania dostosowane do zaistniałych okoliczności. Bez tego nie ma mowy o satysfakcjonujących wynikach finansowych. Jak jest w praktyce? Różnie. Bywa, że wcale się tego nie monitoruje i stawia na żywioł, co przynosi słabe efekty. Terminy pewniki Sezonowość ma bardzo duży wpływ na rentowność każdego obiektu hotelowego. Bez względu na to, czy jest to hotel biznesowy w dużej aglomeracji, czy też kameralny w atrakcyjnej lokalizacji turystycznej, musi radzić sobie ze zmiennym popytem na usługi noclegowe. To codzienność, podczas której managerowie starają się zmniejszyć negatywne skutki braku wysokiego obłożenia. Takie same problemy mają hotelowe SPA, bo brak gości w hotelu odbija się na przychodach w tym dziale. Trzeba szukać różnych sposobów, które wzmocnią sprzedaż, nawet na poziomie pokrycia kosztów stałych, jakie każdy hotel ponosi, bez względu na to, czy goście w hotelu są, czy też ich nie ma. Zdarzają się jednak odwrotne sytuacje, kiedy w hotelu jest 100- proc. obłożenie, a w hotelowych SPA o jakimkolwiek wolnym terminie można pomarzyć. Goście przychodzą, szukają wolnych miejsc na zabiegi, a lista rezerwowa z godziny na godzinę się wydłuża. To nie jest scenariusz z hollywoodzkiego filmu, ale coraz częstsze realia, z jakimi goście spotykają się w hotelowych SPA. Jak zatem zarobić, a nie stracić, bez względu na okoliczności? Kalkulować, kalkulować i jeszcze raz kalkulować, albo może inaczej – nauczyć się liczyć i prawidłowo planować zabiegi. Prawidłowe planowanie czasu i grafika Dobry zabieg to odpowiednio zaplanowana usługa. Oprócz fachowej wiedzy z zakresu kosmetologii bardzo istotny jest właściwie wyliczony czas, w jakim usługa będzie wykonana. Pamiętać przy tym należy, że po każdym zabiegu trzeba posprzątać pomieszczenie oraz przygotować się na przyjęcie kolejnego gościa. To sprawia, że zabiegi powinny być tak projektowane, aby nie pozostawiały w grafiku luki w postaci 10-20 minut, które są niewykorzystane. Chodzi o to, aby w menu zabiegi mogły rozpoczynać się o pełnej godzinie lub też w połowie godziny. Nie znam osób, które na zabieg będą przychodziły o 10.45 lub o 11.10. Zatem jeśli nie weźmiemy tego pod uwagę podczas budowania oferty SPA, to w ciągu jednego [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *