Już po raz 11. „Hotelarz” przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, marki, sieci i zjawiska, mające NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku.
Nagrody 7 NAJ „Hotelarza” są NAJbardziej obiektywnym wyznacznikiem tego co działo się w polskim hotelarstwie w mijającym roku, ponieważ o wyborze zwycięzców decyduje samodzielnie NAJbardziej niezależne i NAJbardziej krytyczne gremium jakim jest Kolegium Redakcyjne „Hotelarza”. Przez cały rok obserwujemy, analizujemy, informujemy, oceniamy, jeździmy, rozmawiamy i wymieniamy się opiniami o tym co ważnego dzieje się w polskiej branży hotelarskiej. A na koniec w grudniu przyznajemy tytuły 7 NAJ tym, którzy rzeczywiście na to zasłużyli. Oto zwycięzcy rankingu „Hotelarza” 7 NAJ 2019.
CZŁOWIEK ROKU
POLSKIEGO
HOTELARSTWA 2019
JANUSZ MITULSKI
Starszy dyrektor ds. rozwoju Marriott
International w regionie CEE
Janusz Mitulski w mijającej dekadzie kilkakrotnie już znajdował się w gronie nominowanych w kategorii Człowiek Roku Polskiego Hotelarstwa, po raz pierwszy jeszcze jako partner w Horwath HTL, a potem już jako dyrektor ds. rozwoju w Europie Środkowo- Wschodniej sieci Marriott International. Ale ten rok był dla niego, a więc i dla Marriotta Int., wyjątkowo udany. Ogłoszono podpisane przez niego umowy na hotele AC by Marriott w Krakowie i Poznaniu, Renaissance w Gdańsku, Le Meridien w Krakowie oraz Moxy w Lublinie i Kownie. W tym roku ruszyły też, podpisane wcześniej, hotele Moxy przy lotniskach Katowice w Pyrzowicach i Ławica w Poznaniu oraz w Warszawie na Pradze, Four Points by Sheraton na Służewcu oraz AC by Marriott w Rydze. W przyszłym roku ruszyć ma kompleks Courtyard by Marriott – Moxy w Szczecinie, ogłoszono już plany otwarcia dwóch hoteli pod kolejną nową marką w Polsce wprowadzoną przez Janusza Mitulskiego – Autograph Collection w Warszawie i Krakowie oraz kompleksu Residence Inn (kolejna nowa marka w Polsce) – Moxy w Warszawie, planowane są kolejne hotele, m.in. Moxy w Warszawie i przy lotnisku Kraków -Balice, AC by Marriott w Łodzi oraz hotele pod nową marką Tribute. Wszystko to docenione zostało przez sieć Marriott International i w tym roku Janusz Mitulski awansował na stanowisko senior directora ds. rozwoju sieci Marriott. Jest to pierwszy awans polskiego managera w strukturach rozwoju jednej z największych sieci hotelowych na świecie. Dotychczas odpowiedzialny był za rozwój sieci w obszarze obejmującym Polskę, Czechy, Słowację i kraje bałtyckie, a po awansie jego region został powiększony o Ukrainę. Gdy w marcu 2015 r. obejmował stanowisko dyrektora ds. rozwoju Marriotta w regionie, w Polsce działały dwa hotele tej sieci z 785 pokojami, a w krajach bałtyckich nie było żadnego. Dzisiaj pod markami Marriotta działa 20 hoteli z blisko 4,2 tys. pokoi (sześć w wyniku przejęcia sieci Starwood), w tym po jednym w każdej z bałtyckich stolic
NOMINOWANI
RUNE ASKEVOLD, dyrektor generalny
Puro Hotels
Ten rok był symbolicznie przełomowy dla dynamicznie rozwijającej się od początku dekady sieci Puro Hotels. Po Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku, weszła w końcu do Warszawy (i to do ścisłego centrum, między Marszałkowską, Al. Jerozolimskimi i Chmielną) ze 150-pokojowym hotelem, który jak wszystkie pozostałe zaczął podbijać serca gości. A w tym roku otwarto równie dobry Puro Hotel w Łodzi obok Manufaktury i Vienna House Andel’s. Dzięki tym otwarciom sieć Puro Hotels przekroczyła barierę 1 tys. pokoi, awansując tym samym do ścisłej czołówki polskiego hotelarstwa również pod względem wielkości. Rozpoczęto też inwestycję w budowę hotelu w Katowicach obok Spodka, kupiono kolejną działkę pod hotel w centrum Wrocławia i przygotowywano inwestycję w następny hotel w Warszawie na bliskiej Woli, wszystkie ponad 200-300-osobowe. Po ich uruchomieniu Puro będzie miało już 2 tys. pokoi. A zapewne wkrótce będzie można usłyszeć o kolejnych nowych projektach Puro. Wszystko to w dużej mierze dzięki Rune Askevoldowi, który był współkreatorem marki Puro Hotels i stoi na czele sieci od samego początku. W ciągu kilku lat Puro Hotels z nowego gracza na rynku z pierwszym hotelem we Wrocławiu w 2011 r., stał się dużą siecią z siedmioma hotelami w centrach wszystkich największych miast Polski i czterema projektami w przygotowaniu.
ARTUR KOZIEJA, inwestor, Europlan
W branży hotelarskiej pojawił się dwa lata temu i już w ostatnich dniach grudnia 2018 r. otworzył w Krakowie pierwszy poza Chinami hotel pod marką Metroplo by Golden Tulip w budynku, którego Gromada nie mogła ukończyć przez 10 lat. A w tym roku otworzył kolejny hotel, tym razem resortowy w condo Lake Hill u podnóża Karkonoszy. Rozbudowuje też kompleks Lake Hill o kolejny budynek hotelowy. Podpisał również umowę na Radisson Blu Lake w niedokończonej przez Condohotels Group inwestycji w Ostródzie. Planuje też otwarcie hotelu Campanile na Żeraniu w już działającym hotelu, który chce rozbudować do 150 pokoi. Z większości tych inwestycji jasno wynika strategia, jaką przyjął na swoją obecność na rynku hotelarskim. Nie interesują go inwestycje greenfieldowe (budowa nowych hoteli), ale brownfieldowe – kupowanie niedokończonych inwestycji albo mniejszych, tanich hoteli, rozbudowywanie ich (np. w technologii modułowej), wprowadzenie pod globalną markę i uruchamianie nie później niż 12 miesięcy od zakupu (w przypadku ponad 200-pokojowego Metrolopo było sześć miesięcy). I jest to jakiś pomysł. Już w dwóch otwartych hotelach ma ok. 400 pokoi. A po uruchomieniu już przygotowywanych będzie to kolejnych ok. 500.
HALL OF FAME
LUDZIE ROKU „HOTELARZA”
2018: Gheorghe Cristescu
2017: Jan i Szymon Wróblewscy
2016: Władysław Grochowski
2015: Gilles Clavie
2014: Ireneusz Węgłowski
2013: Małgorzata Morek
2012: Gheorghe Cristescu
2011: Andrzej Dowgiałło
2010: Jan Wójcikiewicz
2009: Wiesław, Leszek i Tadeusz Likusowie
DEBIUT ROKU 2019
RADISSON HOTEL & SUITES,
Gdańsk
Pierwszy poza USA hotel pod marką Radisson (nie mylić z Blu i Red) i największy hotel otwarty w tym roku w Polsce. Jak również największy hotel w Gdańsku i woj. pomorskim. 340-pokoi i apartamentów w centralnej lokalizacji na Wyspie Spichrzów z największym hotelowym centrum konferencyjnym o powierzchni [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz