Hotel Trends 2019 w pigułce

Ponad 500 uczestników, dwa dni, 17 wystąpień i paneli, sześć nowych hoteli sieciowych ogłoszonych podczas konferencji, rozstrzygnięcie konkursu na Hotelarzy Roku 2019, tysiące spotkań i rozmów – tak w skrócie wyglądała siódma edycja Hotel Trends Poland & CEE, zorganizowana przez „Hotelarza” w hotelu Sofitel Warszawa Victoria. To największe wydarzenie hotelarskie w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej. A już 25 maja odbędzie się czwarta edycja konferencji HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE w hotelu Renaissance Warszawa, wiosennej emanacji Hotel Trends.



Konferencję zainaugurowało wystąpienie gościa specjalnego – prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, prezesa IGHP i wiceprezesa Orbisu Ireneusza Węgłowskiego, oraz Jakuba Klimczaka z STR. Pierwszego dnia odbyło się pięć paneli dyskusyjnych, a drugiego – trzy równoległe sesje składające się z trzech modułów każda. Panele z udziałem czołowych praktyków branży hotelarskiej oraz ekspertów z Polski i zagranicy poświęcone były takim tematom jak: walka globalnych sieci o gości i inwestorów drogą tworzenia coraz większej liczby nowych brandów, modernizacja hotelu, rozwój rynku aparthoteli, aspekty prawne umowy franczyzowej, a panel dyrektorów generalnych poświęcony był palącemu zagadnieniu – jak generować wysoki zysk hotelu przy tak dramatycznie rosnących kosztach operacyjnych. Trzy sesje drugiego dnia poświęcone były: inwestycjom w hotelarstwie (moderowany przez CBRE), zarządzaniu hotelem (moderowany przez MuMotive) i problemom prawnym polskiego hotelarstwa (moderowany przez IGHP). Podczas konferencji, która jest też największą platformą networkingową w polskiej branży hotelarskiej, ogłoszono sześć nowych projektów hotelowych pod globalnymi markami: Orbis wprowadza dwa nowe hotele pod marką Tribe (Accor) w Warszawie i Krakowie, Zdrojowa Invest wprowadza dwa hotele Sand w Kołobrzegu i Cristal Resort w Szklarskiej Porębie pod markę Royal Tulip (Louvre Hotels Group), sieć Barceló otwiera pierwszy w Polsce hotel w Warszawie, a Polski Holding Hotelowy przekształcenie hotelu Royal w Krakowie w Le Meridien Royal (o wszystkich bardziej szczegółowo piszemy na kolejnych stronach). Łącznie podczas Hotel Trends ogłoszono więc wprowadzenie ok. 800 pokoi sieciowych. A o wielu kolejnych już potwierdzonych, ale jeszcze nieogłoszonych dużo rozmawiano w kuluarach, wymieniając się informacjami (i wizytówkami). Pierwszego dnia konferencji odbyła się też gala, na której ogłoszono zwycięzców w konkursie Hotelarze Roku 2019. To jedyny w polskiej branży konkurs, w którym nagradzani są konkretni hotelarze stojący za sukcesami swoich obiektów, a nie same hotele. Nagrody przyznano w sześciu kategoriach: dyrektora hotelu sieciowego, niezależnego, sprzedaży i marketingu, revenue managera i do 35. roku życia. Przyznano także tytuł Człowieka Roku Polskiego Hotelarstwa, który otrzymał Janusz Mitulski, Marriott International (więcej o wynikach konkursu na str. 26-28, a fotorelacja z gali na str. 74-75). Sponsorami strategicznymi konferencji były Orbis i Samsung, platynowymi Marriott Int. i LG, a partnerem merytorycznym CBRE.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *