Autor: Anna Wykurz
W hotelarstwie to, co wczoraj jeszcze wydawało się odległą przyszłością, dziś staje się koniecznością. Do 2020 r. aż 85 proc. interakcji z klientami będzie odbywało się bez udziału człowieka. Największe marki i sieci hotelowe już o tym wiedzą, dlatego wdrażają rozwiązania, które mają na celu automatyzację procesów pozyskiwania i obsługi klientów.
Czy automatyzacja to konieczność czy udogodnienie, na które stać tylko największych? Co mogą zrobić mniejsze firmy i hotele, by przygotować się do zmian i wykorzystać bieżące trendy? Na początek przyjrzyjmy się wyzwaniom, z jakimi mierzy się obecnie branża hotelarska. Do 2025 r. millenialsi będą stanowić 75 proc. grupy zakupowej i rynku pracy. Jakie mają wymagania, czego oczekują od obsługi klienta? Przede wszystkim oczekują odpowiedzi. I to szybkiej, bo tu i teraz. Według raportu GDMA 51 proc. osób oczekuje, że firma będzie dostępna 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, 365 dni w roku. W jaki sposób technologia może pomóc sprostać tym wyzwaniom? Odpowiedzią może być technologia, której zadaniem będzie nie tylko podtrzymywanie relacji z gośćmi, ale także pomoc przy dokonywaniu rezerwacji, obsługa gościa, kiedy jest na miejscu w hotelu, jak również budowanie lojalności. Według raportu Gantera, do roku 2020 chatboty będą odpowiedzialne za 85 proc. interakcji w komunikatorach. Jest to bezpośrednio powiązane z tym, że szybkość życia oraz rosnąca konkurencja wymusza na markach dostępność 24/7 i skracający się czas reakcji. A konsumenci są już do tego coraz bardziej przyzwyczajeni. 95 proc. młodych osób jest online na urządzeniach mobilnych i woli komunikować się z przyjaciółmi i markami poprzez wiadomości tekstowe. Przesyłanie wiadomości wzrosło sześciokrotnie w 2015 r. w stosunku do 2010 r.
Chatboty w hotelach
Dlatego kolejnym krokiem jest wykorzystanie chatbotów w hotelach. Chatboty to technologia wspierająca zarówno proces sprzedaży, obsługę, jak i działania marketingowe. Chatbot to wirtualny asystent, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz