Autor: Piotr Bajerlein, Profitroom
Prowadzenie kampanii e-marketingowych, oprócz odpowiedniej wiedzy na temat dotarcia do potencjalnego gościa, wymaga szczególnie dobrego mierzenia efektów prowadzonych działań. Skorzystaj z porad i słynne mikrokonwersje uczyń swoimi przyjaciółmi.
Google określa konwersję jako „działanie, które jest liczone, gdy ktoś wejdzie w interakcję z reklamą (np. kliknie reklamę tekstową lub obejrzy reklamę wideo), a następnie wykona działanie, które zostało określone jako cenne dla firmy, np. zrealizuje zakup online lub zadzwoni do firmy z telefonu komórkowego”. Konwersje dzielą się na makro- i mikro-. Tyle teorii, poniżej znajdziesz konkretne wskazówki związane z ustawieniem narzędzi, dzięki którym możesz je mierzyć.
Makrokonwersje w hotelarstwie
Makrokonwersje to główny cel w działaniach e-marketingowych. W branży hotelarskiej są to rezerwacje online, które w raportach przesyłanych hotelarzom przez dział Marketing Services oznaczane są np. jako „Booking”. Dzięki tej pozycji widzisz, jaką liczbę rezerwacji online wygenerowała kampania, grupa reklam czy słowo kluczowe.
Mikrokonwersje w hotelarstwie
Mikrokonwersje to interakcje na stronie, które pokazują zainteresowanie użytkownika daną ofertą. Na przykład:
• wysłanie formularza,
• połączenia wykonane dzięki rozszerzeniu reklam, które zawierają numer telefonu obiektu, • kliknięcie w numer telefonu,
• kliknięcie w adres e-mail,
• zapis do newslettera,
• przejście na podstronę „Kontakt”,
• pobranie pliku PDF z ofertą.
Dlaczego warto śledzić mikrokonwersje?
Większość gości, którzy trafiają na stronę internetową hotelu, nie robi od razu rezerwacji online, czyli nie dokonuje ważnej makrokonwersji. Nie oznacza to jednak, że ten ruch jest bezwartościowy – możesz go wykorzystać. Wielu użytkowników ma dodatkowe pytania związane z ofertą i woli np. kontakt telefoniczny lub mailowy z hotelem. Dzięki temu odpowiedni dział sprzedaży lub recepcji zamyka proces sprzedaży poprzez inną formę kontakt [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz