Autor: Anna Jabłońska
Każdego poranka jest ono swoistym testem jakości hotelu, który dba o dobre doświadczenia gości. Tu nie da się udawać, bo wszystko jest na talerzu, a goście oczekują, że znajdą na nim swoje ulubione smaki i zjedzą to, do czego są przyzwyczajeni. Często nawet chcą zjeść lepiej niż na co dzień. Liczy się więc jakość produktów oraz ich świeżość, a także różnorodność.
Według raportu Food Trendów Pyszne.pl śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dla prawie 40 proc. badanych Polaków. Z kolei z raportu HRS wynika, że niemal 90 proc. gości hotelowych decyduje się na nocleg ze śniadaniem. Oczekują oni, że dostarczy im ono energii na cały dzień i będzie miłym zwieńczeniem noclegu. Wolą więc zapłacić więcej za lepszą ofertę śniadaniową. Chcą, aby śniadanie było urozmaicone i pozwalało im na wybór spośród wielu opcji. A hotelarzom coraz częściej zależy na tym, aby śniadanie w ich obiekcie kojarzyło się z brakiem pośpiechu, celebracją, zapachem świeżo parzonej kawy i gorącego pieczywa. Aby pozostawało na długo w pamięci jako pozytywne odczucie. Pierwszy posiłek dnia ma kojarzyć się bowiem z przyjemnością, ale też ma być konkretnym zastrzykiem energii na resztę dnia.
Bo tu dbają o gości
Im wyższej kategorii jest obiekt, tym więcej goście mogą się spodziewać na śniadanie. W tanich hotelach można odnieść wrażenie, że śniadanie wciąż jest traktowane jako niechciana przez personel konieczność w ofercie, niedająca wielu możliwości komponowania posiłku – kilka rodzajów słabej jakości wędlin, serów, jajecznica z proszku, tłuste parówki, jakieś pomidory i ogórki oraz napoje. Korzystający z takiej oferty goście niejednokrotnie mają poczucie, że to nie oni są w tym miejscu najważniejsi, ale budżet obiektu – im taniej, tym lepiej. Często już sam wygląd bufetu śniadaniowego nie zachęca do konsumpcji. Od lat niewiele w tej kwestii się w takich obiektach zmienia. Gość ma nie wyjść głodny, ale nikt nie zastanawia się, czy będzie mu smakowało, a już na pewno nikt nie bierze pod uwagę tego, że jakość śniadania wpłynie na jego decyzję o ponownym wyborze noclegu w tym miejscu. Inaczej wygląda oferta śniadaniowa hoteli butikowych i sieciowych – pojawiają się regionalne smaki, własne wypieki, a nawet dania na specjalne zamówienie. O śniadaniach w tych obiektach pisze się w internecie w samych superlatywach i poleca w nich pobyt, bo gość zauważa, że jego potrzeby są na pierwszym miejscu. Śniada [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz