Autor: Małgorzata Pioszyk
2019 to kolejny już rok intensywnego rozwoju branży hotelowej. Mimo dynamicznie rosnącej konkurencji hotele wciąż biją rekordy sprzedaży i tylko niewielu narzeka na niskie obłożenie czy na puste sale konferencyjne. Sprzedaż eventów i konferencji także ma się dobrze. I tylko chciałoby się, aby ta dobra koniunktura trwała przez kolejne, długie lata. Jednak czy tak będzie? Podpowiadamy managerom sprzedaży B2B w hotelach, jak cały czas zwiększać sprzedaż i jak przygotować swoje zespoły na czasy, w których trudno się sprzedaje.
Rynek działa w cyklach koniunkturalnych. Zawsze nawet po najdłuższym okresie prosperity przychodzi spowolnienie. Objawia się ono m.in. – a zazwyczaj jest to wręcz jego pierwszy sygnał – zmniejszonym popytem na obsługę konferencji i eventów. Na taki czas warto się przygotować, a konkretnie przygotować do tego hotelowe działy sprzedaży. I to właśnie teraz jest najlepszy okres, aby wzmacniać kompetencje sprzedawców i uczyć ich budowania długofalowych relacji oraz aktywnej sprzedaży. Jednym słowem – aby przygotować ich do sprzedaży w czasach, kiedy naprawdę trudno się sprzedaje. To ważna i potrzebna inwestycja, która zwróci się z nawiązką.
Jak obecnie wygląda sprzedaż B2B w hotelach
W wielu hotelach sprzedaż opiera się przede wszystkim na obsłudze zapytań ofertowych. Kontakty do klientów pozyskiwane są poprzez kampanie marketingowe. Następnie trafiają do działu sprzedaży, gdzie handlowiec przygotowuje ofertę i odpowiada potencjalnemu klientowi. Niestety często odbywa się to bez wstępnej rozmowy z potencjalnym klientem. Oferty wysyłane są jakby z automatu. Mało kto też troszczy się o kontakt z klientem już po wysłaniu oferty. Przecież jeśli klient będzie zainteresowany, to na pewno sam się odezwie. W końcu chętnych do zorganizowania eventu jest wielu. Z moich analiz wynika, że obecnie co piąty hotel w ogóle nie odpowiada na przesłane zapytanie ofertowe. Trzy na pięć hoteli wysyła standardową ofertę mailem, bez wcześniejszego kontaktu z klientem. Jedynie jeden na pięć kontaktuje się z potencjalnym klientem przed wysłaniem oferty.
Zaprojektuj proces odpowiedzi na zapytanie ofertowe
Nikt nie lubi być lekceważonym, a przecież tak czuje się klient, który wysłał do hotelu zapytanie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz