Zarząd Orbisu poinformował o zawarciu 17 września umowy sprzedaży Accorowi całej hotelowej działalności serwisowej (tzw. asset light business) za ponad 1,2 mld zł. Przeniesienie Departamentu Usług Orbisu wraz działalnością serwisową w Europie Środkowo-Wschodniej nastąpi 31 października.
Transakcja sprzedaży obejmuje wszelkie prawa i obowiązki wynikające z umów licencyjnych, umów o zarządzanie i franczyzy, a także prawa pracowników oraz wszelkie inne prawa i obowiązki związane z usługami świadczonymi przez Orbis i jego spółki zależne dla hoteli zarządzanych lub franczyzowych. Jednocześnie zawarte zostaną długoterminowe umowy zarządzania hotelami należącymi do Orbisu lub przez niego dzierżawionymi. Elementem transakcji jest zbycie bezpośrednio części przedsiębiorstwa Orbis w postaci Departamentu Usług i prowadzonej za jego pośrednictwem działalności serwisowej w Polsce za 580 mln zł. Sprzedaż Departamentu Usług i działalności serwisowej w innych krajach regionu ma na celu skoncentrowanie się na części nieruchomościowej (asset heavy), która jest rozwijana poprzez różne procesy inwestycyjne: rozwój organiczny już posiadanych obiektów, nabywanie i modernizacje istniejących budynków oraz budowę nowych hoteli, co stanowi podstawę rozwoju działalności hotelarskiej. Orbis podjął decyzję o podziale działalności grupy na dwie linie biznesowe: asset light i asset heavy w pierwszej połowie roku. W czerwcu podpisał z Accorem warunkowe porozumienie dotyczące sprzedaży części serwisowej oraz ustalił zasady długoterminowych umów, na podstawie których Accor będzie zarządzał wszystkimi hotelami własnymi i dzierżawionymi przez Orbis, oraz uzgodnił cenę zakupu w wysokości 1,2 mld zł. Z kolei wartość wszystkich nieruchomości hotelowych Orbisu, składających się z 72 hoteli i pięciu w budowie, oszacowana została na 1,13 mld euro. Accor, który posiada 86 proc. udziałów Orbisu, ogłosił jednocześnie zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji spółki. •
Transakcja sprzedaży obejmuje wszelkie prawa i obowiązki wynikające z umów licencyjnych, umów o zarządzanie i franczyzy, a także prawa pracowników oraz wszelkie inne prawa i obowiązki związane z usługami świadczonymi przez Orbis i jego spółki zależne dla hoteli zarządzanych lub franczyzowych. Jednocześnie zawarte zostaną długoterminowe umowy zarządzania hotelami należącymi do Orbisu lub przez niego dzierżawionymi. Elementem transakcji jest zbycie bezpośrednio części przedsiębiorstwa Orbis w postaci Departamentu Usług i prowadzonej za jego pośrednictwem działalności serwisowej w Polsce za 580 mln zł. Sprzedaż Departamentu Usług i działalności serwisowej w innych krajach regionu ma na celu skoncentrowanie się na części nieruchomościowej (asset heavy), która jest rozwijana poprzez różne procesy inwestycyjne: rozwój organiczny już posiadanych obiektów, nabywanie i modernizacje istniejących budynków oraz budowę nowych hoteli, co stanowi podstawę rozwoju działalności hotelarskiej. Orbis podjął decyzję o podziale działalności grupy na dwie linie biznesowe: asset light i asset heavy w pierwszej połowie roku. W czerwcu podpisał z Accorem warunkowe porozumienie dotyczące sprzedaży części serwisowej oraz ustalił zasady długoterminowych umów, na podstawie których Accor będzie zarządzał wszystkimi hotelami własnymi i dzierżawionymi przez Orbis, oraz uzgodnił cenę zakupu w wysokości 1,2 mld zł. Z kolei wartość wszystkich nieruchomości hotelowych Orbisu, składających się z 72 hoteli i pięciu w budowie, oszacowana została na 1,13 mld euro. Accor, który posiada 86 proc. udziałów Orbisu, ogłosił jednocześnie zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji spółki. •
Dodaj komentarz