MICHAŁ PŁOMIŃSKI, Booking Solutions
Budowa strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to trudne wyzwanie, a dla apartamentów pod wynajem jeszcze trudniejsze. Spójrzmy na to przez pryzmat konkretnego przypadku – dwóch ekskluzywnych apartamentów: z Gdańska i Torunia.
Na początku należało poznać potrzeby i wymagania klientki oraz preferencje co do tego, w jaki sposób miałyby być realizowane usługi. Dysponowała ona dużym doświadczeniem w branży hotelarskiej, więc doskonale wiedziała, jak dziś wyglądają trendy i czym powinna cechować się nowoczesna strona i strategia dla apartamentów. Ofertowane apartamenty wyróżniają się nie tylko w miastach, w których są zlokalizowane, ale również na tle całego kraju. Teraz należało przedstawić je w taki sposób, aby uwypuklić atuty, przy tym nie przytłaczając gości nadmiarem informacji. Mieszkania wyróżniają się stonowaną, ale pełną klasy stylistyką i wykończeniem mówiącym, że mamy do czynienia z klasą premium. Ważne było, aby w odpowiedni sposób wszystkie te aspekty pokazać.
Booking w Gdańsku
Pierwszym działaniem było wykonanie usługi Booking Optymalizator dla apartamentu w Gdańsku. Usługa potraktowana została jako wstęp do dalszych działań i z racji dobrych wyników rozszerzona o dalsze usługi. Polegała na stworzeniu od podstaw wizytówki. Po ustaleniach z zarządczynią apartamentu uzupełnione zostały wszystkie elementy na koncie, dodano dobre zdjęcia (oddające klimat i klasę obiektu), udogodnienia i ceny dotyczące poszczególnych konfiguracji i terminów. W ciągu pierwszego miesiąca działań 22 czerwca-20 lipca poza 10 lipca, kiedy to dostępność obiektu została celowo wyłączona z portalu rezerwacyjnego, w wyszukiwarce Bookingu obiekt wyświetlono 2718 razy, natomiast stronę apartamentu aż 1 tys. razy. Przełożyło się to na dwie rezerwacje. W związku z tym przeszliśmy do kolejnego etapu działań. W razie tworzenia marki apartamentów i elementów składowych tego procesu sytuacja wygląda podobnie jak przy tworzeniu marki hotelu.
Dlatego też pomimo że oba apartamenty leżą blisko 200 km od siebie, działania skupione zostały na stworzeniu jednej marki – Angels Home. Stworzono więc logo, co nie było zadaniem łatwym, bo musiało ono przedstawiać klimat apartamentów i jednoznacznie kojarzyć się z wysokim standardem oferowanym gościom. Ponadto musiało być odpowiednio smukłe i nowoczesne oraz pasować do wszystkich źródeł rezerwacji preferowanych przez klientkę. Od strony internetowej przez portale rezerwacyjne, aż po wizytówki Google Moja Firma dla obu obiektów. Logo wykorzystywane jest na wszystkich materiałach graficznych, zarówno online, jak i offline. Musi więc prezentować się równie dobrze w obu wariantach.
Strona internetowa i silnik rezerwacyjny
Największe i najbardziej czasochłonne zadanie oraz najbardziej reprezentacyjny element całej strategii marketingowej – strona internetowa. Marka Angels Home nie posiadała wcześniej strony internetowej, więc w momencie startu działań jedyne, co istniało, to domena wykupiona wcześniej, aby była pewność, że nikt jej nie zajmie, oraz koncepcja, jak strona powinna wyglądać. Zadanie zakładało, że stro [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz