Kraków: Mercure Fabryczna City na początku 2021 roku

200-pokojowy hotel Mercure z 3,5 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej i 2 tys. m kw. powierzchni fitness & SPA z basenem powstanie w realizowanej w Krakowie inwestycji Fabryczna City. Długoletnia umowa franczyzy została zawarta między grupą Orbis a krakowskim deweloperem firmą Inter-Bud. Otwarcie hotelu planowane jest na pierwszy kwartał 2021 r.



Mercure Kraków Fabryczna City powstaje na terenie dawnej destylarni Polmos SA z 1931 r. we wschodniej części Krakowa (20 minut pieszo od Rynku i stacji Kraków Główny). Hotel stanowi część inwestycji Kraków Fabryczna City, która składa się z nowoczesnych biurowców klasy A wchodzących w skład Fabryczna Office Park, części mieszkalnej oraz dwóch zrewitalizowanych zabytkowych budynków, w których znajdzie się hotel Mercure. Za projekt architektoniczny obydwu budynków odpowiada biuro IMB Asymetria. Fabryczna Office Park realizowana jest w zielonej certyfikacji BREEAM (poziom excellent), co oznacza zrównoważone zagospodarowanie terenu, oszczędność zasobów wody, jeszcze większą efektywność energetyczną inwestycji, staranny dobór materiałów oraz najlepszą jakość materiałów zastosowanych wewnątrz budynków. – Mercure w Krakowie to nasza pierwsza inwestycja hotelowa w tak wyjątkowym miejscu, jakim jest zabudowa przemysłowa z przełomu lat 20. i 30. XIX wieku. Dla tego hotelu potrzebowaliśmy silnej i rozpoznawalnej na całym świecie marki, która będzie jednak na tyle elastyczna, aby móc zachować zabytkową tkankę budynku i jednocześnie pozostawić miejsce na współczesną architekturę, nowoczesne wnętrza i najnowsze rozwiązania technologiczne – mówi Stanisław Łukasik, właściciel grupy Inter-Bud. W budynkach zabytkowych znajdować się będzie sześć kolejnych restauracji, z których jedna będzie dysponowała własnym browarem z piwem warzonym na miejscu. – Ten hotel będzie posiadał atrakcyjną i konkurencyjną ofertę dla segmentu MICE. Historyczny charakter inwestycji zdecydowanie podkreśli jej wyjątkowość. Czujemy się wyróżnieni, że grupa Inter-Bud wybrała markę Mercure dla tego projektu. Jesteśmy pewni, że ta inwestycja to tylko początek współpracy obu firm. Na rynku krakowskim jest jeszcze miejsce na nowe, lifestyle’owe marki hotelowe – mówi Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci w Grupie Orbis i Accor na Polskę i Kraje Bałtyckie. •


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *