W ciągu kilku tygodni we Wrocławiu ruszyły dwa hotele: The Bridge MGallery ze 184 pokojami na oraz Korona Hotel ze 115 pokojami. The Bridge MGallery oferuje m.in. industrialną restaurację Craft z otwartą kuchnią i autorskimi potrawami, Craft Bar, 500-metrową salę balową i cztery sale konferencyjne oraz garaż podziemny i ogród z dostępem do rzeki. To drugi hotel tej marki po otwartym w lutym Bachleda Luxury Hotel MGallery w Krakowie. We Wrocławiu w przygotowaniu jest ok. 15 hoteli z 2 tys. pokoi.
The Bridge Wrocław MGallery, zainspirowany historią zabytkowego miasta, został wybudowany w najstarszej dzielnicy metropolii, tuż przy archikatedrze wrocławskiej. Uznawany za oazę ciszy Ostrów Tumski, mieszczący się dawniej na wyspie, dziś jest integralną częścią miasta.
Nowoczesną bryłę hotelu tworzą surowe materiały – kamień, żelazo, beton – które dzięki współczesnemu wzornictwu współgrają z krajobrazem gotyckiej i barokowej architektury. Mistyczną atmosferę The Bridge podkreślają elementy wystroju nawiązujące do symboliki Ostrowa Tumskiego. We wnętrzach króluje minimalizm wzbogacony o designerskie dodatki, a klimat tworzą strzeliste okna, wypełniające pomieszczenia naturalnym światłem. Właścicielem hotelu jest firma Tacit Investment, do której należą w Warszawie m.in. apartamentowiec Cosmoplitan Twarda 4 i hotel Rialto, obecnie rozbudowywany i przekształcany w Nobu Hotel. Wrocławskim hotelem zarządza Grupa Orbis, a dyrektorem generalnym jest Węgierka Timea Balzer, która wcześniej przez cztery lata kierowała hotelem MGallery w Budapeszcie. MGallery Hotel Collection to pierwsza stworzona przez międzynarodową grupę hotelową marka 5-gwiazdkowych hoteli butikowych. Zadebiutowała w 2008 r. Kultura i historia przenikają się w nich z nowoczesnym designem i sztuką współczesną. Jako marka hoteli butikowych, każdy MGallery jest unikatowy, ale cechą wspólną są charakterystyczne elementy, dzięki którym wszystkie obiekty stanowią spójną kolekcję. – MGallery jest propozycją dla gości pełnych pasji, oczekujących od hotelu wyjątkowego doświadczenia związanego z podróżowaniem i poznawaniem nowych kultur. Może być to pobyt w historycznej nieruchomości, możliwość obcowania ze sztuką i niespotykanym designem czy autentyczna, autorska kuchnia. Właśnie takie doznania oferują hotele MGallery – każdy opowiada inną historię, ma swój zapach, charakterystyczne przedmioty i rytuały czy ofertę kulinarną, a przede wszystkim jest wpisany w krajobraz i tradycję miejsca, w którym się znajduje – podkreśla Joanna Świerkosz, VP marketing; guest experience Eastern Europe w Grupie Accor. Obecnie kolekcję MGallery tworzy ponad 100 obiektów w 28 krajach, a w Polsce kolejny powstaje w Juracie. •
Dodaj komentarz