Od dłuższego czasu na oficjalnym blogu Google pojawiają się informacje i sugestie na temat większego udziału hegemona z Mountain View w branży turystycznej. Pewne było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało wkroczyć na rynek rezerwacji i przejąć solidny kawałek tortu dla siebie. Ta chwila nadeszła.
Prostota zawsze była dla Google istotna, ich programiści doskonale zdają sobie sprawę z dużego znaczenia User Experience w codziennym korzystaniu z internetu i wyszukiwaniu tego, co w danym momencie odbiorca chce znaleźć. Z wyszukiwaniem i rezerwowaniem hoteli czy szeroko rozumianych usług turystycznych jest podobnie, dlatego właśnie powstała usługa Google Hotel Search.
Google Hotel Search – wpisujesz frazę i rezerwujesz
Po wpisaniu frazy np. „hotel kraków”, pojawiają się wyniki wyszukiwania. Oczywiście na samej górze widoczne są reklamy Google Ads, a już poniżej wyświetla się właściwe wyszukiwanie (screen 1): lista obiektów wraz z cenami, średnią ocen i udogodnieniami. Do tego obok znajduje się mapa z położeniem danego hotelu, ceną za noc, a powyżej klasyczne wyszukiwanie przez termin, liczbę osób oraz kilka kategorii, według których można filtrować wyniki. Pod spodem pojawia się opcja wyświetlenia większej liczby obiektów i po kliknięciu przenosi na specjalną stronę wyszukiwania hoteli. Istotne jest tu posiadanie wizytówki Google Moja Firma. Sprawdźmy więc, dlaczego to takie ważne w strategii marketingowej.
Specjalna strona travelowa
Po przeniesieniu się na nią widać prostotę i przejrzystość wyszukiwania noclegów (screen 2). Poza wcześniej wymienionymi elementami widać także podział na hotele i najem wakacyjny, ocenę według gości, udogodnienia (inne dla hoteli i najmu wakacyjnego). Można również wybrać interesującą odbiorcę markę hotelową. Filtrować można także według gwiazdek i cen albo według okazji, czyli tylko ofert specjalnych. W przypadku opcji wakacyjnej zamiast marek i gwiazdek filtruje się przez liczbę sypialni i łazienek W przypadku hoteli kluczowym elementem jest dobrze wykonana wizytówka Google Moja Firma. Dzięki niej obiekt wskakuje wyżej w wynikach wyszukiwania i umożliwia przejście bezpośrednio na jego stro [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz