Autor: Agata Blachowska
Umiejętne łączenie e-commerce z hospitality to dziś klucz do sukcesu w hotelarstwie. Połączenie tych dwóch światów szczególnie widoczne jest w korespondencji mailowej, którą goście otrzymują od hotelu. Jak ją przygotowywać, by budować zaufanie i zachęcać do rezerwacji w swoim obiekcie.
Często w mailu rozpoczyna się i kończy (lub przerywa) kontakt gościa z hotelem. Zaczyna się od przesłania gościowi szczegółowej oferty czy podziękowania za właśnie dokonaną rezerwację. A kończy – lub lepiej, jedynie podsumowuje – ostatni z nim kontakt, dziękujący za pobyt. Rozmawiając z kimś na żywo, oprócz słów, mamy do dyspozycji mowę ciała (otwartą postawę, uśmiech) i otoczenie (designerskie wnętrze, sympatyczne rozmowy prowadzone w tle). Korespondując mailowo, jesteśmy zdani głównie na słowa, dlatego warto świadomie podchodzić do tego kontaktu z gościem.
Blisko i automatycznie
Niedługo po tym, jak korespondencja mailowa stała się codziennością działów recepcji, pojawiły się rozwiązania automatyzujące kontakt z gośćmi. Z Profitroom CRM do gości trafia wiadomość:
• z podziękowaniem za zainteresowanie ofertą – wraz z propozycją pobytu lub przypomnieniem, że niedługo wygaśnie,
• po rezerwacji – z podziękowaniem za zrobienie rezerwacji i pierwszymi informacjami związanymi z pobytem,
• dzień przed przyjazdem – z pakietem szczegółowych informacji (np. na temat parkingu czy atrakcjami w okolicy),
• dzień po wyjeździe – z podziękowaniem za pobyt i zaproszeniem do kolejnej rezerwacji,
• 360 dni po ostatniej dacie rezerwacji – z przygotowaną ofertą pobytu do zrobienia kolejnej rezerwacji. Dostępne są gotowe szablony maili (w sześciu wersjach językowych) – można skorzystać z tych treści, uzupełniając w nich tylko np. nazwę hotelu, lub bardziej [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz