Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania swoich hoteli do potrzeb osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Grupa zaprosiła do współpracy Fundację Polska Bez Barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom niepełnosprawnym, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe i Metropolo by Golden Tulip.
Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odbierane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności, gdyż inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne np. poruszające się na wózku. Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre'u wobec osób z niepełnosprawnościami. Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty w hotelach Campanile – pierwsze odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu, kolejne w poznańskim, a następne szkolenie odbędzie się w Warszawie. Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek należących do LHG. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach gości z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Spotkania prowadzone przez fundację przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. – Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju – mówi Jan Błoński, dyrektor regionu południowego LHG.•
Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odbierane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności, gdyż inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne np. poruszające się na wózku. Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre'u wobec osób z niepełnosprawnościami. Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty w hotelach Campanile – pierwsze odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu, kolejne w poznańskim, a następne szkolenie odbędzie się w Warszawie. Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszystkich marek należących do LHG. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach gości z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Spotkania prowadzone przez fundację przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. – Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju – mówi Jan Błoński, dyrektor regionu południowego LHG.•
Dodaj komentarz