13. edycja Mercure Fashion Night, na której spotkali się przedstawiciele świata mody, kultury i biznesu, zagościła w Mercure Gdańsk Stare Miasto. Bohaterem wieczoru był młody trójmiejski projektant Patryk Wojciechowski, który przedstawił trzy odsłony swojej kolekcji – street, basic i vision.
Pokaz Patryka Wojciechowskiego, absolwenta projektowania ubioru na ASP w Łodzi i finalisty drugiej edycji Project Runway, był okazją do zaprezentowania przez niego swoich prac szerokiej publiczności, a dla marki Mercure, która wspiera młode talenty, sposobem na opowiedzenie gościom o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami.
Współpraca z Patrykiem Wojciechowskim wpisuje się w realizowane w 2019 roku partnerstwo marki Mercure z Międzynarodową Szkołą Kostiumografii i Projektowania Ubioru. W ramach wspólnych działań, w kwietniu odbył się dedykowany absolwentom MSKPU Mercure Fashion Night pokaz w Mercure Warszawa Centrum, trwa również konkurs na inspirowany lokalnie uniform hotelowy.
Wydarzenie w Mercure Gdańsk Stare Miasto, poprowadzone przez dziennikarkę Paulina Sykut-Jeżyna, zgromadziło ponad 200 gości. O odpowiednią oprawę pokazu zadbali partnerzy wydarzenia. Tomek Madejski i styliści z Salon Expert K&L Forum Gdańsk zadbali o odpowiednie fryzury modelek, a o make-up - Klaudia Kiełczewska z Novotel Gdańsk Centrum. Wśród partnerów znalazła się również marka zegarków LORUS dedykowana ludziom pozytywnie nastawionym do życia, którzy potrafią cieszyć się nim każdego dnia. W trakcie pokazu jej zegarki ozdobiły stylizacje modelek. Oprawę fotograficzną przygotował Maurycy Smierzchalski. Wśród wystawców znaleźli się lokalni twórcy – znana z pięknych dodatków Edyta Kleist, tworząca niespotykaną biżuterię – Anja Coraletti oraz słynąca z oryginalnych akcesoriów – marka Mana Mana.
Zapoczątkowany w 2016 roku projekt Mercure Fashion Nightobejmuje pokazy mody, których celem jest promowanie polskich projektantów i lokalnej kultury poprzez unikalne doświadczenie łączące modę ze sztuką użytkową, rozrywką i designem. Mercure wspiera zarówno doświadczonych artystów, jak i lokalne talenty czy młodych projektantów. Właśnie poprzez modę wydarzenia MFN opowiadają o swoich inspiracjach i lokalności w połączeniu z ludźmi i miejscami, w których znajdują się hotele Mercure. Dotychczas, w ramach Mercure Fashion Night, odbyło się 12 spotkań w Europie Wschodniej – w Polsce, na Węgrzech i w Czechach.
Dodaj komentarz