Polska sieć Focus Hotels opublikowała swoje wyniki za rok 2018. Spółka zanotowała ponad 22-proc. wzrost przychodów w porównaniu z rokiem 2017 z 44,4 mln do 54,2 mln zł. Średnie obłożenie dziesięciu hoteli Focus wyniosło 65,5 proc., średnia cena 176 zł, a RevPAR 115 zł.
Na wzrost przychodów w 2018 r. o blisko 10 mln zł wpłynęły przede wszystkim cztery czynniki: 1. pełny rok działalności 4-gwiazdkowego obiektu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy (przejęcie w kwietniu 2017 r.), 2. otwarcie w kwietniu 2018 r. obiektu Focus Premium Sopot, 3. otwarcie w październiku 2018 r. obiektu Focus Poznań, 4. bardzo dobre wyniki sprzedażowe obu gdańskich hoteli, hotelu w Łodzi oraz Chorzowie. Średnie obłożenie pokoi w roku 2018 wzrosło o 2 p.p. z poziomu 63,5 proc., średnia cena pokoju wzrosła o 5 proc. (o 7,5 zł), a wskaźnik RevPAR o ponad 8 zł ze 106,5 zł w 2017 r. – Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski: Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski, na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim – mówi Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels. Focus Hotels SA stawia na rozwój sieci poprzez pozyskiwanie inwestorów chcących ulokować swoje aktywa w segmencie długoterminowej dzierżawy hotelowej z gwarancją zwrotu z inwestycji. We wrześniu 2018 r. rozpoczęła się budowa hotelu Focus Premium w Warszawie z 234 pokojami i centrum kongresowym o powierzchni 2 tys. m kw. Uzyskano też pozwolenie na budowę obejmujące przebudowę obiektu biurowego w Bydgoszczy przy ul. Bernardyńskiej na obiekt hotelowy z 86 pokojami w standardzie 3-gwiazdkowym. Obecnie w sieci działa 11 hoteli w Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Chorzowie, Sopocie i Inowrocławiu. •
Na wzrost przychodów w 2018 r. o blisko 10 mln zł wpłynęły przede wszystkim cztery czynniki: 1. pełny rok działalności 4-gwiazdkowego obiektu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy (przejęcie w kwietniu 2017 r.), 2. otwarcie w kwietniu 2018 r. obiektu Focus Premium Sopot, 3. otwarcie w październiku 2018 r. obiektu Focus Poznań, 4. bardzo dobre wyniki sprzedażowe obu gdańskich hoteli, hotelu w Łodzi oraz Chorzowie. Średnie obłożenie pokoi w roku 2018 wzrosło o 2 p.p. z poziomu 63,5 proc., średnia cena pokoju wzrosła o 5 proc. (o 7,5 zł), a wskaźnik RevPAR o ponad 8 zł ze 106,5 zł w 2017 r. – Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski: Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski, na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim – mówi Łukasz Płoszyński, wiceprezes zarządu Focus Hotels. Focus Hotels SA stawia na rozwój sieci poprzez pozyskiwanie inwestorów chcących ulokować swoje aktywa w segmencie długoterminowej dzierżawy hotelowej z gwarancją zwrotu z inwestycji. We wrześniu 2018 r. rozpoczęła się budowa hotelu Focus Premium w Warszawie z 234 pokojami i centrum kongresowym o powierzchni 2 tys. m kw. Uzyskano też pozwolenie na budowę obejmujące przebudowę obiektu biurowego w Bydgoszczy przy ul. Bernardyńskiej na obiekt hotelowy z 86 pokojami w standardzie 3-gwiazdkowym. Obecnie w sieci działa 11 hoteli w Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Chorzowie, Sopocie i Inowrocławiu. •
Dodaj komentarz