Autor: Anita Bajdalska
Oferta zabiegów w SPA nie zawsze cieszy się popularnością gości hotelu. Przyczyn takiego stanu może być wiele i dlatego warto modyfikować menu i bacznie obserwować decyzje zakupowe naszych gości. Nowocześnie zarządzane SPA opiera się więc na analizach, bez których nie ma mowy o rentowności departamentu SPA w hotelu.
Oferta SPA w hotelu nie powinna być stale taka sama. Powodów, dla których trzeba ją zmieniać, jest wiele, dlatego cykliczna analiza oferowanych usług powinna być standardem. Codziennie przeprowadzają ją goście, którzy przychodzą do SPA i podejmują decyzję o zakupie naszych usług. Ale w tym miejscu warto zadać sobie pytanie, co wybierają z naszego menu, a jeśli z czegoś rezygnują, to dlaczego tak właśnie się dzieje i jaka jest przyczyna takich decyzji. Analiza oferty hotelowego SPA powinna opierać się na dwóch filarach. Jednym jest ocena danych finansowych oraz statystyk z systemów komputerowych, a drugim mniej czy bardziej subiektywna ocena naszych gości, którzy w ankietach oceniają hotelowe SPA. Każda z tych analiz powinna być obiektywna i wnosić istotne informacje, które będą bazą dla zarządzania tym departamentem hotelu.
Różnice w preferencjach
Aby móc właściwie budować dobrą ofertę, trzeba systematycznie sprawdzać jej atrakcyjność. Jak to w życiu bywa, nie wszystko, co nam się podoba, musi zachwycać inne osoby, bo przecież jesteśmy różnorodni. Nie wszyscy goście, którzy przychodzą na śniadania do hotelu, jedzą te same potrawy, tylko mają różne preferencje smakowe. Podobnie jest w SPA. Jedni uwielbiają masaże relaksacyjne, inni będą szukać atrakcyjnych zabiegów Medi SPA, a jeszcze inni wertują oferty w poszukiwaniu skutecznych zabiegów wyszczuplających. Te decyzje naszych gości powinny być dla nas drogowskazem w pracy nad doskonaleniem oferty.
Ostro żnie z trendami
Jednym z kluczowych zadań każdego menedżera SPA jest dbanie o atrakcyjną ofertę usług. Aby jednak taką stworzyć, trzeba nie tylko doskonale orientować się w aktualnych trendach branży, ale także umieć je implementować do hotelowego menu. Nie zawsze jednak nowości prosto z konferencji SPA & wellness na świecie są w łatwy sposób wprowadzane na polski rynek, z powodów chociażby kulturowych czy braku możliwości technicznych. Te wszystkie cudowne metody wellness mogą nie być akceptowane przez naszych hotelowych gości, dlatego warto rozsądnie podchodzić do ich bezstronnej oceny.
Analiza przychodów pracowników
Z pewnością pierwszą analizą powinna być wartość sprzedanych usług i produktów detalicznych, aby móc określić rentowność tego departamentu hotelu. Przychody należy poddać ocenie w ujęciu całego SPA, ale nie mniej ważne jest sprawdzenie danych poszczególnych pracowników tego działu. Każdy z nich generuje określony przychód, który w dużej mierze jest uzależniony od jego kompetencji zawodowych. Masażysta potrafi wykonać zabiegi na ciało, rytuały oraz masaże, ponieważ w tej dziedzinie posiada kwalifikacje. Kosmetolog najczęściej wykonuje zabiegi na twarz, ciało, manicure oraz pedicure, a niekiedy tak [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz