Autor: Magdalena Federowicz-Boule
Można by powiedzieć, że podczas łączenia ze sobą różnych okładzin w projekcie hotelu wszystkie chwyty są dozwolone. Jest jednak kilka ograniczeń, które należy wziąć pod uwagę. Poza ścisłymi wymogami BHP przede wszystkim istotne są funkcjonalność oraz ergonomia. Warto postawić na trwałe materiały i dobre marki, bo hotelowe przestrzenie są o wiele intensywniej użytkowane niż domowe.
Wnętrza hotelowe to system naczyń połączonych. W przypadku okładzin ściennych i podłogowych należy pamiętać o wielu kwestiach, chociażby takich, jak odpowiednie wygłuszenie. Czasem wewnątrz trzeba schować elementy instalacyjne i przewody, których w hotelach nie brakuje, a poprowadzone na zewnątrz nie dodawałyby urody. Istnieje natomiast wiele rozwiązań, które pozwalają schować istotne, acz mało urodziwe elementy, okalając je innowacyjnym i robiącym wrażenie designem. Tutaj wymienić można np. systemy podłóg podniesionych czy sufity podwieszane i materiały ścienne o właściwościach wyciszających.
Kolorowo i modnie
Ogólne trendy skłaniają się w stronę nasyconych barw, fantazyjnych wzorów, zdobień i faktur. Odchodzimy już od minimalizmu i wkraczamy w świat motywów – rajskie ptaki, kwiaty, liście czy inne bioniczne formy już od kilku sezonów dominują we wnętrzach – również hotelowych. Modna jest butelkowa zieleń, pudrowy, lekko przybrudzony róż i oczywiście tegoroczny wybór Instytutu Pantone – intensywny i radosny living coral. Naturalnie musimy wziąć pod uwagę przestrzeń, w której działamy. W sypialniach najważniejsze jest stworzenie warunków do odpoczynku. Niezależnie od trendów tu stawiamy więc zwykle na spokojne kolory i materiały, które wprowadzają przytulny klimat. Aby uniknąć nudy, wykładziny dywanowe i okładziny przełamujemy często grafikami, spójnymi z ogólną koncepcją hotelu. Natomiast miejscem, gdzie możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa, są strefy wspólne. Tu niewiele nas ogranicza w kwestii doboru motywów i kolorów.
Ściany z charakterem
Jednym z najlepszych rozwiązań dla hoteli w przypadku ścian są tapety obiektowe. Chronią je przed zabrudzeniem, maskują ewentualne pęknięcia, łatwo się je montuje. Można przebier [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz