Autor: Izabela Jaśkowiak
Direct booking wymaga zaangażowania i cierpliwości. Ale jak to zwykle bywa w tego typu sprawach, opłaca się podjąć wysiłek, bo przynosi on ogromne korzyści. Jeśli chcemy cieszyć się rosnącymi słupkami sprzedażowymi i lojalnością gości, warto znać (i stosować) sprawdzone metody na sukces w direct bookingu.
Po pierwsze: komunikacja na Facebooku i nie tylko
Na początek warto przyjrzeć się komunikacji, która zwykle jest pierwszym kontaktem gościa z hotelem, i zastanowić się, kto jest naszą grupą docelową: gość biznesowy, rodzinny czy może single? Każda z tych grup wymaga innego rodzaju komunikacji. Chcemy, by obiekt kojarzony był z luksusem, rodzinnym wypoczynkiem, romantycznym wyjazdem czy aktywnym wypoczynkiem? To również ważne pytanie, na które powinno się znać odpowiedź. Aż 86 proc. gości deklaruje, że decyzję o zakupie podejmuje ze względu na spersonalizowany przekaz obiektu (dane SiteMinder).
Warto pamiętać o:
• zaplanowaniu tematów przynajmniej na tydzień z góry i wykorzystać w tym celu możliwość planowania postów na Facebooku,
• inspirowaniu prawdziwymi zdjęciami lub wideo z obiektu lub okolicy (pozwala to na lepsze utożsamienie się gościa z miejscem),
• angażowaniu swoich odbiorców, zachęcaniu ich do aktywności na profilu (komentowania, oznaczania się w obiekcie),
• zaplanowaniu sposobu komunikacji (styl pisania, rodzaj grafik itp.) i trzymaniu się go, byciu konsekwentnym, aby budować rozpoznawalność,
• wykorzystaniu płatnych działań marketingowych (Facebook Ads), aby przyciągnąć więcej followersów,
• monitorowaniu swoich działań – zasięgu, zaangażowaniu i liczbie osób powiązanych ze stroną. Można w tym celu wykorzystać Pixela Facebooka.
Po drugie: komunikacja na stronie obiektu
Według Tripadvisor 96 proc. gości uważa opinie innych osób za pomocne w wyborze odpowiedniego obiektu. Warto więc zbierać na swojej stronie opinie gości ze wszystkich kanałów i przedstawiać je jako tzw. społeczny dowód, który dodatkowo buduje zaufanie do obiektu. Wideo i zdjęcia wykorzystywane są w komunikacji w mediach społecznościowych, warto posiadać także na stronie internetowej. Pokazanie hotelowej restauracji czy gabinetu SPA sprawi, że gościowi łatwiej będzie wyobrazić sobie siebie relaksującego się w jacuzzi czy smakującego specjały szefa kuchni. E-Marketing Associates sprawdziło zachowania gości na stronach hoteli. Z ich badań wynika że 20 proc. odwiedzających zapoznaje się wnikliwie z treś [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz