Autor: Adam Kałowski
Autor jest analitykiem w firmie PONT-Info zajmującej się analizą statystyczną wybranych
sektorów gospodarki.
Jest także pracownikiem naukowym Katedry Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Zysk netto w 2004 r. w sektorze usług hotelarskich był 30-krotnie
większy od zysku netto z roku 2003! Warto zauważyć bardzo
dobry trend: najpierw zmniejszania się straty przedsiębiorstw hotelarskich, a następnie budowania wielkości zysku
– świadczy to o przejściu restrukturyzacji i umocnieniu
zyskowności w sektorze
Niniejszą część cyklu poświęconego analizie wyników ekonomiczno-finansowych sektora usług hotelarskich
w Polsce zdominuje temat rentowności firm hotelarskich. Wskaźniki rentowności informują nas o wielkości zwrotu kapitału zaangażowanego w przedsiębiorstwa danego sektora. Pozwalają jednocześnie ocenić perspektywy rozwoju tych przedsiębiorstw, ponieważ wyrażają ich zdolność do generowania zysków w przyszłości.
30-krotny wzrost
Elementem kluczowym, występującym we wszystkich wskaźnikach rentowności, jest zysk netto. Stanowi on różnicę pomiędzy przychodami a kosztami działalności gospodarczej pomniejszoną o podatek dochodowy. W sektorze usług hotelarskich zysk netto ogółem wynosił odpowiednio: 99,44 mln zł w 2001 r., –23,29 mln zł w 2002 r., 10,27 mln zł w 2003 r. oraz 305,33 mln zł w 2004 r. Tak duża rozpiętość wyników finansowych osiąganych przez sektor na przestrzeni czterech lat jest oczywiście cechą niekorzystną. Jednak warto zauważyć bardzo dobry trend: najpierw zmniejszania się straty, a następnie budowania wielkości zysku – świadczy to o przejściu restrukturyzacji i umocnieniu zyskowności w sektorze. Można zatem przewidywać dalszą poprawę sytuacji finansowej – zysk netto w 2004 r. był przecież aż 30-krotnie większy od zysku netto z roku 2003!
[...]
sektorów gospodarki.
Jest także pracownikiem naukowym Katedry Zarządzania Strategicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Zysk netto w 2004 r. w sektorze usług hotelarskich był 30-krotnie
większy od zysku netto z roku 2003! Warto zauważyć bardzo
dobry trend: najpierw zmniejszania się straty przedsiębiorstw hotelarskich, a następnie budowania wielkości zysku
– świadczy to o przejściu restrukturyzacji i umocnieniu
zyskowności w sektorze
Niniejszą część cyklu poświęconego analizie wyników ekonomiczno-finansowych sektora usług hotelarskich
w Polsce zdominuje temat rentowności firm hotelarskich. Wskaźniki rentowności informują nas o wielkości zwrotu kapitału zaangażowanego w przedsiębiorstwa danego sektora. Pozwalają jednocześnie ocenić perspektywy rozwoju tych przedsiębiorstw, ponieważ wyrażają ich zdolność do generowania zysków w przyszłości.
30-krotny wzrost
Elementem kluczowym, występującym we wszystkich wskaźnikach rentowności, jest zysk netto. Stanowi on różnicę pomiędzy przychodami a kosztami działalności gospodarczej pomniejszoną o podatek dochodowy. W sektorze usług hotelarskich zysk netto ogółem wynosił odpowiednio: 99,44 mln zł w 2001 r., –23,29 mln zł w 2002 r., 10,27 mln zł w 2003 r. oraz 305,33 mln zł w 2004 r. Tak duża rozpiętość wyników finansowych osiąganych przez sektor na przestrzeni czterech lat jest oczywiście cechą niekorzystną. Jednak warto zauważyć bardzo dobry trend: najpierw zmniejszania się straty, a następnie budowania wielkości zysku – świadczy to o przejściu restrukturyzacji i umocnieniu zyskowności w sektorze. Można zatem przewidywać dalszą poprawę sytuacji finansowej – zysk netto w 2004 r. był przecież aż 30-krotnie większy od zysku netto z roku 2003!
[...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz